SYSteam tecknar stort avtal med Stena Line

SYSteam tecknar stort avtal med Stena Line SYSteam Applications har tecknat avtal med Stena Line i Göteborg om programlicenser för ett nytt ekonomisystem från J.D. Edwards. SYSteam Applications kommer också att stå för installation och projektledning. Systemet kommer att införas i Stena Lines verksamhet i ett antal länder i Europa. Affären har föregåtts av förhandlingar under hösten och överenskommelsen blev klar i förra veckan. Projektet startar omgående och ska vara klart i december 2003. - Anledningen till att vi valde SYSteam och J.D. Edwards är att vi såg hos dem ett professionellt team med lång erfarenhet av ekonomisystem och med en beprövad införandemetod. Tack vare den lokala närvaron i de länder som är aktuella får vi också en internationellt enhetlig lösning som kan utnyttjas i hela vår verksamhet", säger Hans Björkborg, VD för Stena Line IT Services. SYSteam Applications är sedan 1988 affärspartner i Norden till J.D. Edwards, som är ett av världens största affärssystemföretag, noterat på NASDAQ-börsen. Ekonomisystemet erbjuder en internationell lösning för valutor och landsspecifika krav, som hanteras i ett och samma system. Överenskommelsen med Stena Line innebär en fortsatt, tryggad sysselsättning för flera konsulter på SYSteam. Företaget ingår i den framgångsrika SYSteamkoncernen, med huvudkontor i Huskvarna och med egen verksamhet i Norden och via en allians i hela Europa. SYSteamkoncernen omsätter ca 1 miljard SEK och har 900 anställda i Norden. www.systeam.se För mer information kontakta: Kristian Henningsson, VD SYSteam Distributed Applications AB Tel: 08-705 23 90 Mobil: 0703-45 16 00 Mail: kristian.henningsson@systeam.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00300/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/19/20021219BIT00300/wkr0002.pdf