VGR förlänger avtal med SYSteam

VGR förlänger avtal med SYSteam Västra Götalandsregionen (VGR) ger SYSteam fortsatt förtroende vad gäller produktförsörjning av fast och mobil telefoni samt handdatorer med tillhörande tjänster. Det förlängda avtalet gäller till 31 oktober 2006, och affären har ett värde av ca 20 MSEK. SYSteam har varit leverantör till VGR sedan hösten 2002. VGR har en egen webbportal hos SYSteam, där de beställer produkter och tjänster för fast och mobil telefoni samt handdatorer. Denna webbportal är unik för VGR med ett noga utvalt sortiment av produkter och tjänster för VGR:s behov. Det utvalda sortiment finns i lager för omgående leverans till VGR:s olika verksamheter. "Vi känner oss mycket stolta och nöjda med att få VGRs fortsatta förtroende vilket ger oss ett kvitto på att vi är en av de ledande aktörerna i vår bransch", säger Christer Jansson, VD SYSteam Lesswire. Västra Götalandsregionen är Nordens största arbetsgivare med nästan 50.000 anställda SYSteam har en framskjuten position bland Nordens IT-konsultföretag. SYSteam är etablerat med kontor och dotterbolag på 48 orter i Norden. SYSteam koncernen har ca 1000 medarbetare och omsättningen uppgår till ca 1200 Mkr. Av SYSteams totalt ca 3800 kunder är mer än 2000 inom affärssystemsområdet. www.systeam.se Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Christer Jansson, VD SYSteam Lesswire AB, tel: 054-17 76 14 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20810/wkr0001.pdf