Systemair AB börsnoteras den 12 oktober

Den 12 oktober påbörjas handeln med ventilationsföretaget Systemair AB på Stockholmsbörsen. Anmälningsperioden startar den 1 oktober 2007 och prisintervallet har fastställts till 65 – 78 kronor per aktie. Det slutliga försäljningspriset beräknas offentliggöras den 12 oktober 2007. Totalt säljs 20 600 000 aktier (inklusive övertilldelningsoption), motsvarande cirka 40 procent av totala antalet aktier i bolaget.

Säljare av bolaget är Systemairs huvudägare, Gerald Engström och ebm-papst, samt ledande befattningshavare och nyckelpersoner inom bolaget.

• Prisintervallet har fastställts till 65 – 78 kronor per aktie
• Anmälningsperioden för allmänheten löper från den 1 oktober till och med den 10 oktober 2007
• Anmälningsperioden för institutionella investerare löper från den 1 oktober till och med den 11 oktober 2007
• Det slutliga försäljningspriset beräknas offentliggöras 12 oktober, 2007
• Första dagen för handel på OMX Nordiska Börs är beräknat till 12 oktober, 2007

Prospekt finns tillgängligt på www.handelsbanken.se/aktuellaerbjudanden samt på www.nordea.se/placera

Presentation av Systemair AB hålls den 1 oktober 2007 kl. 15.00 i konferensanläggningen i Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57B i Stockholm. Gerald Engström, verkställande direktör och koncernchef, samt Glen Nilsson, finansdirektör och IR-ansvarig, deltar. Föranmälan krävs ej.