Systemair fick flygplatsorder i Delhi

Report this content

Ventilationsföretaget Systemair har tagit hem en stor order till Terminal 3 som är under uppförande på Delhi Indira Gandhi Internationella flygplats. Ordern gäller olika typer av fläktar, bl a brandgasfläktar, till ett värde av ca 5,5 Mkr.

Fläktarna levereras från Systemairs fabriker i Sverige, Tyskland, Slovenien och Singapore. En del av produkterna monteras i Systemair Indias nya anläggning i Alwar, som invigdes i februari i år.

– Det här är ett genombrott för oss på den indiska marknaden, säger Svein Nilsen, försäljnings- och marknadsdirektör i Systemair. – Vårt breda produktsortiment är en bidragande orsak till att vi har fått projektet. Ordervärdet kommer förmodligen att stiga något, eftersom vi har fått förfrågningar på ytterligare fläktar.

I och med uppförandet av terminal 3, blir Delhis flygplats en av Asiens största. Terminalen får bland annat 75 gatebryggor och 160 incheckningsdiskar. Invigningen beräknas ske i mars 2010.