Butiksinvigning - självbetjäning i Arjeplog

På fredag den 12 juni klockan 10.00 inviger Systembolaget en ny självbetjäningsbutik i Arjeplog. Butiken är byggd enligt Systembolagets butikskoncept som är utformat för ett ännu bättre kundmöte.

– Nu hoppas jag att kunderna får ut ännu mer av sitt möte med Systembolaget, säger butikschefen Agneta Carlman. Vid öppningen kommer områdeschefen Anders Blomqvist att finnas på plats i butiken när banden klipps. För att öka kundvärdet bygger Systembolaget om alla butiker till självbetjäning. I den årliga nöjd -kundmätningen framgår att nöjdheten är åtta enheter högre än för butiker med försäljning över disk och att bygga om till självbetjäning är den mest önskade förbättringen. I år bygger Systembolaget om ett 50-tal butiker till självbetjäning. Öppettider för butiken i Arjeplog. Måndag-fredag: 10.00-18.00 Lördag: 10.00-13.00 För mer information, kontakta gärna: Press- och informationschef Lennart Agén via presstjänsten tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se