Butiksinvigning - självbetjäning i Lerum

På torsdag den 13 augusti klockan 10.00 inviger Systembolaget en ny självbetjäningsbutik i Lerum Centrum. Butiken är byggd enligt Systembolagets butikskoncept som är utformat för ett ännu bättre kundmöte.

– Nu kan vi ge våra kunder en ännu bättre service samtidigt som det är mer stimulerande för mig och min personal att jobba i butiken, säger butikschefen Annika Larsson. Det är ett tydligt önskemål från våra kunder om att Systembolaget ska erbjuda självbetjäningsbutiker, så även från kunderna i Lerum. Butiken i Lerum kommer i och med ombyggnaden att erbjuda cirka 1250 artiklar. Och önskar kunderna något som inte finns i butiken så tar vi hem det snarast möjligt utan extra kostnad för kunden. I år bygger Systembolaget om ett 50-tal butiker till moderna självbetjäningsbutiker, i och butiken i Lerum har Systembolaget 350 självbetjäningsbutiker av totalt 412 butiker. Vid öppningen kommer områdeschefen Anne Ericsson att finnas på plats i butiken. Öppettider för butiken i Lerum: Måndag-onsdag: 10.00-18.00 Torsdag: 10.00-19.00 Fredag: 10.00-18.00 Lördag: 10.00-14.00 För mer information, kontakta gärna: Press- och informationschef Lennart Agén via presstjänsten tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se