Nytt systembolag på Kungsholmen

Onsdag den 12 augusti klockan 11.00 öppnar Systembolaget en ny butik på Lindhagensgatan 118 på Västra Kungsholmen. Butiken är en självbetjäningsbutik enligt Systembolagets nya butikskoncept. I och med denna butiksöppning har Systembolaget nu 412 butiker i landet.

Västra Kungsholmen och Lindhagen är ett expansivt stadsutvecklingsområde vilket betyder att Systembolaget behöver möta det nya kundunderlag som detta för med sig. Det är ett tydligt önskemål från våra kunder att Systembolaget ska erbjuda självbetjäningsbutiker, så även från kunderna på Kungsholmen. Butiken på Kungsholmen erbjuder cirka 1500 artiklar. Och önskar kunderna något som inte finns i butiken så tar vi hem det snarast möjligt utan extra kostnad för kunden. — Jag och mina kollegor ser fram emot att ge bästa tänkbara service till våra kunder på Västra Kungsholmen, säger butikschefen Patrik Sandberg Öppettider Lindhagen: Måndag – fredag 10-19 Lördag 10-15 Närvarande vid butiksinvigningen Vid öppningen kommer Systembolagets vd Magdalena Gerger och områdeschef Mikael Andersson att finnas på plats i butiken. För mer information, kontakta gärna: Presschef Lennart Agén, tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se