Stora Dryckesauktionen tisdag den 9 juni

Den 9 juni är det dags för Systembolagets Stora Dryckesauktion. Även i år är det röda viner från Bordeaux som dominerar auktionen.

— Efter förra veckans framgång med den Lilla Dryckesauktionen ser vi fram emot den Stora Dryckesauktionen. Totalt ropas 466 objekt ut till ett värde av ca 4,5 milj kr, säger Sören Nylund, värderingsman på Systembolaget. Dryckesauktionens katalog liksom text och bild för auktionens objekt finns tillgängliga på http://www.systembolaget.se/TjansterEvenemang/Dryckesauktioner/ På hemsidan finns även information om tidigare auktioner. Visning av och information om auktionens objekt. Måndag 8 juni kl 15-19, i Stockholms Auktionsverks lokaler i Frihamnen, Magasin 5. Plats och tid för auktionen. Tisdag den 9 juni med start kl 12:00 i Stockholms Auktionsverks lokaler, Nybrogatan 32 i Stockholm. För ytterligare information, välkommen att kontakta: Sören Nylund, värderingsansvarig, Systembolaget: 070-548 00 25 soren.nylund@systembolaget.se Anna Hamilton, informationschef, Stockholms Auktionsverk: 0733-40 67 84 anna.hamilton@auktionsverket.se