Systembolaget öppnar på Kungsgatan

På tisdag den 9 juni öppnar Systembolaget i nya lokaler på Kungsgatan 11 och flyttar då ut från lokalen på Stortorget. Butiken är byggd enligt Systembolagets butikskoncept som är utformat för ett ännu bättre kundmöte. Den nya butiken har ett bredare sortiment och erbjuder en större kapacitet än den förra butiken.

— I den nya butiken har vi utrymme för ett bredare sortiment, ytan är nästan dubbelt så stor och dessutom har vi fler kassor än tidigare, på så vis kan ge en ännu bättre service till våra kunder, säger butikschefen Therese Lundgren. I och med öppningen av butiken på Kungsgatan har servicen till våra kunder i Örebro förbättrats. Nu kan vi erbjuda tre moderna butiker som möter olika kundbehov, Kungsgatan, Eurostop och Marieberg. Vid öppningen kommer Systembolagets vd Magdalena Gerger och områdeschefen Carina Sandström att finnas på plats i butiken. Öppettider för butiken på Kungsgatan: Måndag-onsdag: 10.00-18.00 Torsdag-fredag: 10.00-19.00 Lördag: 10.00-15.00 För mer information, kontakta gärna: Press- och informationschef Lennart Agén via presstjänsten tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se