Kraftigt ökad försäljning för SystemSeparation

Report this content

SystemSeparation, noterade på Aktietorget, släpper i dag sin delårsrapport för perioden 2004-09-01–2005-03-31. SystemSeparation redovisar en omsättning på 9 769 (548) TSEK. Försäljningen ökade under det första kvartalet 2005 med 89 procent jämfört med föregående kvartal. Periodens resultat före skatt uppgick till 207 (69) TSEK.

­ SystemSeparation har under det senaste året utvecklats från att vara ett utvecklingsbolag till en internationell aktör med nu pågående marknadslanseringar i Ryssland, Pakistan och Kina. Tillväxtpotentialen är betydande, säger Gunnar Ström, VD på SystemSeparation. SystemSeparation genomförde under perioden en riktad nyemission till Vostok Nafta, vilket tillförde SystemSeparation 16,1 Mkr före emissionskostnader. Efter emissionen uppgår Vostok Naftas ägarandel till 15,3 procent. - Vårt behov av rörelsekapital nu är säkrad för att nå våra uppsatta målsättningar. Vidare kommer vårt samarbete med Vostok Nafta stärka vår möjlighet till ökad försäljning på den ryska marknaden framöver, säger Gunnar Ström. Antalet aktier i Systemseparation efter den nu genomförda emissionen uppgår till 10 006 262. Styrelsen SystemSeparation