Enkelt montage. Säkrare på sjön med unik mastreflex.

Mastreflex™ är

Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansvarig på Systemtext:
– Mastreflexen består av en folie som är både fluorescerande och reflekterande – 3M Diamond Grade. Det är en sjösäkerhetsprodukt som gör båten mer synlig dygnet runt i nödlägen och i sjögång upp till 60 graders lutning.

Martin Hassellöv, arbetar med ett kommunikationsprojekt om havsmiljöfrågor och har utrustat sin segelbåt – en Challenge 67 – med en mast- och bomreflex:

– Mastreflexen är väldigt enkel att montera, till skillnad från att måla med fluorescerande färger. Till båtens mast på 26 m användes tre mastreflexer.

Challenge 67:orna är designade för optimal sjösäkerhet med god radar visibilitet. Mastreflex™ ökar sjösäkerheten visuellt.

Produktfakta

Mastreflex™ kan användas som masttoppsreflex och/eller appliceras på bommen. Reflexen är tvåfärgad: rödorange och vit. Format: 500 x 200 mm. Förpackningen innehåller monteringsanvisning, skalpell, rengöringsservetter och monteringsskrapa.

Mastreflex™ är utvecklad av Systemtext, men är också ett resultat av det fördjupade samarbetet mellan Systemtext och 3M, vars folie används.

Produkten finns att köpa i Systemtexts webbutik eller genom återförsäljare, som finns omnämnda här www.systemtext.se/produkter/mastreflex/

För ytterligare information, kontakta:

Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansvarig Systemtext. 040-642 21 56. monica.andersson@systemtext.se

Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en viktig länk i större projekt hos kunden. I Skandinavien är vi marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi finns i Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Läs mer på www.systemtext.se

Taggar:

Om oss

VÅRT MÅL ÄR ATT GÖRA DIG SYNLIG!Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation. Systemtext är Skandinaviens marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Vi har produktion i Sverige och ett montagenätverk i egen regi, vilket därmed garanterar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudande. Våra arbetsmiljöskyltar säljs och marknadsförs också via ett nätverk av duktiga återförsäljare. Vi är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden.Kontakta gärna oss på ett av våra kontor i Sverige:Malmö: Lantmannagatan 32, 214 48 Malmö +46 770 11 30 00 Göteborg: Metodvägen 12, 435 33 Mölnlycke +46 770 11 30 00 Stockholm: Mälarvarvsbacken 8, 117 33 Stockholm +46 770 11 30 00 Växjö: Rådjursvägen 9, 352 45 Växjö +46 470 70 96 00

Snabbfakta

Mastreflex™ är fluorescerande och reflekterande och fästs enkelt i mastens topp för ökad säkerhet för både egen och andras besättningar. Mastreflexen kan även användas som bomreflex, vilket ger större säkerhet när båten ligger för ankar.

- Mastreflexen består av en folie som är både fluorescerande och reflekterande
Monica Andersson, marknads- och kommunikationsansv Systemtext:
- Mastreflexen är väldigt enkel att montera, tll skillnad från attmåla med fluorescerande färger.
Martin Hasselöv, arbetar me ett projekt om havsmiljöfrågor: