Ett led i tillväxtstrategin: Ökad kapacitet i nya kreativa lokaler

Report this content

(2011-05-09)  Systemtext – Skandinaviens ledande företag av skyltar och dekor – fortsätter sin expansiva strategi. Nyligen flyttade företagets stockholmskontor till nya, större och mer ändamålsenliga lokaler, för att möta den ökade efterfrågan på skyltar och dekorer.

Efter många år i centrala Stockholm har Systemtext flyttat till mer lättillgängliga lokaler på Tellusborgsvägen 67 i Hägersten.

Marie Krüeger, VD Systemtextgruppen:
– För att möta marknadens ökande efterfrågan av skyltar och dekorer måste vi attrahera kunniga och kreativa medarbetare. En del av tillväxtstrategin är att skapa en öppen arbetsmiljö och bygga broar mellan de olika affärsområdena. På vårt nya kontor, som i det närmaste är ett show room sjuder det av aktivitet. Här arbetar administratörer, kreatörer och montörer sida vid sida
Kontoret och montagehallen skiljs åt av en fantastisk glasvägg som löper längs hela lokalen.

Den 425 m2 stora lokalen, inrymd i en äldre Q–märkt industrifastighet, ett stenkast från Telefonplan är nyrenoverad och ombyggd. Den nya monteringshallen är fyra gånger större än den tidigare och ökar kapaciteten rejält. Montering sker dessutom även i Kista och Skärholmen samt i Göteborg, Växjö och Malmö.

På bilden, monteras fyra bilar från Fujitsu i en del av den nya hallen. Andra aktuella kunder i monteringshallen är Taxi 020, Taxikurir, Hertz och Proffice.

Kontakta oss gärna för mer information:

Marie Krüeger, VD Systemtextgruppen. Tel: 040–680 51 03.
E–post:
marie.krueger@systemtext.se.

Sven Totté
, marknadschef Systemtext. Tel: 040–680 51 16.
E–post:
sven.totte@systemtext.se

Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden. I Skandinavien är vi marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi finns i Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Läs mer på www.systemtext.se

Taggar: