Ny VD och projektledare till expansiva Systemtext i Växjö

Report this content

(2011-03-29) Systemtext, Skandinaviens ledande företag på skyltar och dekorer, är i en tillväxtfas. Nu förstärks affärsområdet Systemtext Signs i Växjö med Mats Lundmark, ny VD och affärsområdesansvarig. Mats Lundmark ersätter Håkan Kroon, som på egen begäran har lämnat posten som VD och istället blir senior projektledare.

Marie Krüeger, VD Systemtextgruppen:
– Håkan Kroon brinner för projektledning och försäljning. När han uttryckte önskemål om att blir senior projektledare blev jag mycket glad – hans breda kompetens, långa erfarenhet och säljande förmåga bidrar på ett mycket positivt sätt till projektledningsavdelningen.

Mats Lundmark kommer närmast från EBP i Olofström AB där han varit VD sedan 2009. EBP är underleverantör till bilindustrin. Mats har lång erfarenhet av producerande bolag, av ledarskap, marknadsföring och försäljning.
– Jag är positiv till den starka framåtanda som anställda, ledningsgruppen och ägare visar och deras vilja att satsa på tillväxt. Systemtext befinner sig i en spännande – men också utmanade fas – och jag ser fram emot att bli en del av detta, säger Mats Lundmark.

Mats Lundmark kommer, med sin bakgrund och sin person, att bidra till fortsatt expansion i den offensiva fas som Systemtext befinner sig i. Han kommer att rapportera till Marie Krüeger, VD Systemtextgruppen.
– Vi är mycket glada över rekryteringen av Mats Lundmark. Mats erfarenhet av både produktion
och försäljning är väldigt viktig, eftersom Systemtext är ett av få svenska företag i branschen som har egen produktion av skyltar och skyltmaterial – i Sverige – inte utomlands
, samt en rikstäckande montageorganisation, säger Marie Krüeger.

Kontakta oss gärna för mer information:

Marie Krüeger, VD Systemtextgruppen, Tel: 040-680 51 03 . E-post: marie.krueger@systemtext.se

Sven Totté, marknadschef Systemtext. Tel: 040-680 51 16. E-post: sven.totte@systemtext.se

Se även www.systemtext.se

Systemtext hjälper företag i olika branscher att synas bättre. Vi levererar skyltar och dekorer för en kvalitativ och innovativ visuell kommunikation och är kända för vårt engagemang, omtanke och kreativitet. Systemtext är ofta en kritisk länk i större projekt hos kunden. I Skandinavien är vi marknadsledare på ljusskyltar, foliedekorer och arbetsmiljöskyltar. Rikstäckande produktion och montage i egen regi tryggar snabba leveranser, hög kvalitet och konkurrenskraftiga erbjudanden. Vi finns i Malmö, Stockholm, Göteborg och Växjö. Läs mer på www.systemtext.se