Ny vd för Täby Park AB

Report this content

Jesper Åman blir ny VD för Täby Park. Han tar över efter Anna Galli som tillträder rollen som styrelseordförande i bolaget.

Jesper Åman, blir ny vd för Täby Park. Han har arbetat på Täby Park som vice vd under de senaste två åren. Jesper är civilingenjör och har lång erfarenhet av bostadsbyggande och infrastrukturprojekt främst på JM. Han har bland annat jobbat som projektledare för utbyggnaden av Liljeholmskajen.

-    Jag tycker det ska bli oerhört spännande att få ta över ledarskapet för Täby Park, ett av Sveriges största stadsutvecklingsprojekt med en verksamhet som kommer att pågå i 20-30 år framåt. Vi bygger en stadsdel som blir lika stort som Enköping och det kommer att vara en av Täbys största arbetsplatser under lång tid framöver, säger Jesper Åman.

Nuvarande vd Anna Galli kommer att tillträda som styrelseordförande.

-    Täby Park kommer att bli en fantastisk spännande del av Täby. Jag ser mycket fram emot att följa utvecklingen av stadsdelen i min nya roll. Att lämna över vd-uppdraget till Jesper känns bra! Med sin erfarenhet kommer han tillsammans med övriga medarbetare att kunna driva planering och genomförande av stadsdelen på ett bra sätt. Jag ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med honom i min nya roll, säger hon.

-    Genom att Anna och Jesper axlar rollerna som ordförande och vd säkerställer vi rätt kompetens, bra samarbete och den kontinuitet som behövs för det fortsatta arbetet framåt med vår spännande stadsdel Täby Park, säger avgående styrelseordförande Annika Berg.

Maria Campos Björkquist
Marknadschef
maria.camposbjorkquist@tabypark.se
Täby Park är namnet på den stadsdel som byggs kring den före detta galopparenan i Täby. Det är också namnet på bolaget som ansvarar för planläggningen av området i samarbete med Täby kommun, Riksbyggen och Trygghem. Täby Park AB ägs av Skanska och JM.

Citat

Jag tycker det ska bli oerhört spännande att få ta över ledarskapet för Täby Park, ett av Sveriges största stadsutvecklingsprojekt med en verksamhet som kommer att pågå i 20-30 år framåt. Vi bygger en stadsdel som blir lika stort som Enköping och det kommer att vara en av Täbys största arbetsplatser under lång tid framöver.
Jesper Åman, tillträdande VD
Täby Park kommer att bli en fantastisk spännande del av Täby. Jag ser mycket fram emot att följa utvecklingen av stadsdelen i min nya roll. Att lämna över vd-uppdraget till Jesper känns bra! Med sin erfarenhet kommer han tillsammans med övriga medarbetare att kunna driva planering och genomförande av stadsdelen på ett bra sätt. Jag ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med honom i min nya roll.
Anna Galli, tillträdande styrelsordförande
Genom att Anna och Jesper axlar rollerna som ordförande och vd säkerställer vi rätt kompetens, bra samarbete och den kontinuitet som behövs för det fortsatta arbetet framåt med vår spännande stadsdel Täby Park.
Annika Berg, avgående styrelseordförande