Täby Park stöder Stadsmissionens Unga station Järva

För fjärde året i rad samlar Täby Park in pengar för att stödja Stadsmissionens verksamhet Unga station Järva.

Hållbarhet ur alla perspektiv har en nyckelroll i utvecklingen av stadsdelen Täby Park, inte minst den sociala hållbarheten. Tidigare år har stadsdelen ordnat julmarknader där besökare, förutom att bidra med pengar, även har kunnat lämna in julklappar som delats ut till barn och unga i Järva. I år har den populära julmarknaden dock ställts in till följd av den pågående pandemin.

• Eftersom vi alla behöver följa folkhälsomyndighetens uppmaningar att inte träffas, kan vi inte ha någon julmarknad i år. Men trots det vill vi så klart fortsätta att stötta Stadsmissionens verksamhet, säger Maria Campos Björkquist, marknadschef på Täby Park.

Förutom att vara en mötesplats för barn och unga i Järva, arbetar Stadsmissionen året runt med bland annat samtalsstöd och rådgivning till familjer samt att ordna flera fritidsverksamheter som t.ex. sommarkollo.

Till jul erbjuder man olika sorters stöd som t.ex. att dela ut matkassar och presentkort.

• I år känns det extra viktigt att bidra eftersom många även har blivit drabbade av Covid 19. Och eftersom vi inte kan samla in julklappar i år så vill vi slå ett extra slag för att, den som har möjlighet, istället skänker en slant till Unga station Järva säger Maria.

Fakta
Unga station Järva drivs av Stadsmissionen. Den som vill bidra ekonomiskt gör det enkelt genom att swischa valfritt belopp till 1230833020 och märka med Täby Park. Det går också bra att skanna QR-koden. De pengar som samlas in används till verksamheter som sker under hela året.

Maria Campos Björkquist
Marknadschef
maria.camposbjorkquist@tabypark.se
Täby Park är namnet på den stadsdel som byggs kring den före detta galopparenan i Täby. Det är också namnet på bolaget som ansvarar för planläggningen av området i samarbete med Täby kommun, Riksbyggen och Trygghem. Täby Park AB ägs av Skanska och JM.

Taggar:

Citat