Fjordkraft i Norge lanserar Energikontot från TailorMade

Report this content

Fjordkraft har i dagarna lanserat TailorMades produkt Energikontot till sina 410 000 kunder. Den unika produkten gör det nu möjligt för Fjordkrafts kunder att få en utjämnad elräkning under året.

Genomsnittskunden i Norge förbrukar ca 20000 kWh per år, villaägarna ofta mer. Förbrukningen fluktuerar stort under året men tack vare TailorMades lösning kommer nu kunderna bättre kunna planera sina utgifter och få större kontroll på sin ekonomi.

-Vi valde TailorMades produkt Energikontot för att kunna erbjuda våra kunder en flexibel och kundfokuserad betalningslösning. TailorMades produkter är precis som våra innovativa och ligger i framkant och möter därmed energibranschens nya behov, säger Sverre Gjessing, VD på Fjordkraft.

Energikontot gör det möjligt för elkunderna att antingen betala ett fast belopp löpande under hela året, alternativt en möjlighet att dela upp en stor elräkning under flera månader. Det är för kunderna ett sätt att kunna planera sin ekonomi och för energibolagen ett sätt att skapa högre lojalitet.

-Vi såg detta i Sverige för några år sedan när vi gick över till faktisk förbrukning. Volatiliteten ökade kraftigt och kunderna blev mer missnöjda än någonsin. Det var därför vi tog fram marknadens enda Energikonto som nu sålts till kunder i både Sverige och Norge. Att Fjordkraft nu lanserar detta stort i Norge känns jättekul, säger Jens Björkman, VD på TailorMade.

Om Fjordkraft:

Fjordkraft säljer el till kunder i hela Norge, och erbjuder enkla energierbjudanden till bra priser året runt. Fjordkraft köper el på den nordiska elbörsen, och säljer den vidare till sina kunder. Fjordkraft vill vi samma sak som du - så låga elpriser som möjligt. Läs mer på www.fjordkraft.no

För ytterligare information, kontakta:

Jens Björkman, VD TailorMade: +46 (0)70- 410 73 00, jens.bjorkman@tailormade.se
Sverre Gjessing, VD Fjordkraft: +47 90 85 45 87 sverre.gjessling@fjordkraft.no

Om TailorMade:

TailorMade levererar billinglösningar till telekom- och energimarknaderna. Vi har levererat billinglösningar för våra kunder i över femton år till över femton olika marknader. Vi fokuserar på att utveckla innovativa lösningar som kan tillämpas i kombination med befintliga system och hjälpa våra kunder att förbättra sin lönsamhet med nya intäkter och bättre lojalitet hos sina kunder. Tailormade ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas ”Our Group” inom Kinnevik. Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom, Millicom och många fler. Läs mer på www.tailormade.se

Taggar: