Sveriges 10 hetaste föreläsare - Mångfald och Kulturell förståelse allt populärare

Motivation, hur man samarbetar i grupp och framtidsfrågor är fortfarande de populäraste ämnena bland de föreläsningar som bokas i Sverige 2014. Uppstickare är Mångfald och Kulturell förståelse som blir allt mer efterfrågade. Talarforum har sammanställt en lista på de tio populäraste föreläsarna i Sverige just nu.
Några är rutinerade stjärnor som Olof Röhlander - Motivation, Förändring -, Stefan Hyttfors - Omvärldsbevakning, Affärsutveckling -, Jenny Åkerman - Hjärnan, Kommunikation - och Annika Östberg - Försoning, Utanförskap -.
Samtidigt finns det flera överraskande nykomlingar där Milad Mohammadi - Mångfald, Ledarskap - är den klarast lysande som formligen har tagit branschen med storm.

1 Olof Röhlander
Mental tränare och författare med ett förflutet som elitspelare i bordtennis. Han har röstats fram till Årets talare i Sverige och har varit den mest bokade talaren i svenskt näringsliv de senaste åren.
Talar om: målsättning, förändring och motivation.

2 Robert Karjel
Helikopterpilot, överstelöjtnant i flygvapnet och författare. Har tidigare bland annat bekämpat pirater i Adenviken.
Talar om: ledarskap, medarbetarskap och hur man samarbetar i pressade situationer.

3 Stefan Hyttfors
En av Sveriges mest uppskattade föreläsare inom framtid, omvärldsbevakning och affärsutveckling. Bakgrund inom media, PR och som entreprenör.
Talar om: framtid, omvärldsbevakning och affärsutveckling.

4 Milad Mohammadi
Inspirerande social entreprenör med juristexamen och kandidatexamen i nationalekonomi och statsvetenskap. En mycket efterfrågad föreläsare i Sverige och Norge.
Talar om: mångfald, kommunikation och ledarskap.

5 Jenny Åkerman
Föreläsare och utbildare som har varit ordförande i Mensa Sverige. Vill utmana sina åhörare till att börja använda sina hjärnor på nya och roliga sätt.
Talar om: hjärnan, samarbete och kommunikation.

6 Christina Stielli
Författare, föreläsare, moderator och utbildare. Skriver både skönlitterära böcker och böcker inom personlig utveckling.
Talar om: arbetsglädje, sammanhållning och förändring.

7 Colin Moon
Kommunikationsexpert, författare och föreläsare. Colins filosofi är att om man ska verka i mångkulturella team är det bäst att först skaffa sig en självinsikt om den egna kulturella bakgrunden. Och sedan alla andras.
Talar om: interkulturell förståelse, kulturkrockar, kommunikation.

8 Andreas Ekström
Journalist och författare som föreläser om den digitala revolutionen. Hans perspektiv är samhället och människorna i det. Andreas målar framtidsbilder genom att prata om samhälls- och beteendeförändringar snarare än tekniska möjligheter.
Talar om: framtid, omvärld och den digitala revolutionen.

9 Paolo Roberto
Tidigare elitboxare nu entreprenör, kokboksförfattare, programledare och föreläsare. Har tidigare bland annat fått priset som Årets talare.
Talar om: Motivation, fighting spirit, kost och hälsa.

10 Annika Östberg
Satt 28 år i ett amerikanskt fängelse, dömd för mord. Hennes föreläsningar handlar om att komma tillbaka. Om att finna hopp och en framtid trots ett mörkt förflutet. Efterfrågad föreläsare både i näringsliv, offentlig sektor och kyrkan.
Talar om: utanförskap, försoning, hopp och att kunna gå vidare.

Perspektiv, erfarenhet och passion

Vår passion är det talade ordet och kunskap genom inspiration!
Idag är vi inom koncernen 60 medarbetare och stolta över att vara en av världens ledande talarbyråer. Vi matchar våra kunders behov med de personer som tillför rätt kompetens, ett aktuellt perspektiv och en ny erfarenhet. Talare, moderatorer, experter, utbildare och exceptionella talanger - med förmågan att framföra sitt budskap

Tiga är silver. Tala med oss!