Sveriges 30 hetaste föreläsare – Medarbetarskap och trender blir allt populärare ämnen

Medarbetarskap, ledarskap och förändring är några av de populäraste ämnena bland de föreläsningar som bokas i Sverige 2015. Uppstickare i år är kommunikation och framtida trender, som blir allt mer efterfrågade. Talarforum har sammanställt en lista på de trettio just nu populäraste föreläsarna i Sverige .
Några är rutinerade stjärnor är givetvis med, såsom Robert Karjel – Medarbetarskap, Ledarskap -, Jenny Åkerman, - Kommunikation, Hjärnan -, Olof Röhlander - Målsättning, Förändring - och Milad Mohammadi - Mångfald, Ledarskap -.
Samtidigt finns det flera överraskande nykomlingar där Christina Stielli – Förändring, Motivation - är den klarast lysande och har formligen tagit branschen med storm.

1. Robert Karjel

Robert Karjel har lett en helikopterdivision i Adenviken utan för Somalia för att bekämpa piraterna. Han har även byggt upp en division i Afghanistan, på uppdrag från FN och EU. Han blev utsedd till Årets talare 2013 - Genombrott av Talarforums kunder. Ämnen: Lagsamverkan, medarbetarskap, teamwork, ledarskap

2. Christina Stielli

Christina Stielli är en flitigt anlitad föreläsare i näringslivet. Hennes föreläsning är en verklig energiinjektion som fokuserar på problemlösning och kreativitet, om hur vi kan träna på att vara glada. Christina blev utsedd till Årets talare 2014 – Kvinna. Ämnen: Förändring, motivation, ledarskap, medarbetarskap, självkänsla

3. Olof Röhlander

Olof Röhlander är en prisbelönt professionell föreläsare, utbildare, licensierad mental tränare och certifierad coach. Han har bland annat fått pris som årets föreläsare och är även författare till boken "Det blir alltid som man tänkt sig". Olof är en föreläsare som årligen gör hundratals bejublade föreläsningar inom näringslivet. Olof Röhlander röstades fram till Årets talare i Sverige 2011. Ämnen: Målsättning, kommunikation, personlig utveckling, förändring

4. Milad Mohammadi

Milad Mohammadi är en av Sveriges mest efterfrågade och inspirerande föreläsare. Hans inspirerar kring hur vi gemensamt kan skapa ett hållbart samhälle, ur alla perspektiv. Milad blev utsedd till Årets talare 2014 - Genombrott av Talarforums kunder. Ämnen: Mångfald, personlig utveckling, ledarskap, kommunikation, socialt entreprenörskap, identitet och ungdomskultur

5. Stefan Hyttfors

Stefan Hyttfors är en av Sveriges mest uppskattade föreläsare inom framtid, omvärldsbevakning och affärsutveckling. Han utsågs till Årets talare 2012 - Genombrott och Årets talare 2014 - Man av Talarforums kunder. Ämnen: Framtidens marknadsföring, framtidens ledarskap, framtidens arbetskraft omvärldsbevakning och affärsutveckling

6. Fredrik Reinfeldt

Fredrik Reinfeldt förändrade och förnyade Moderaterna och skapade Nya Moderaterna. I valet 2006 nådde Nya Moderaterna en historisk framgång. Tillsammans med sina kollegor i Alliansen bildade Reinfeldt en koalitionsregering som vann två val i rad och styrde Sverige tillsammans i 8 år. Fredrik Reinfeldt har mer än 25 års erfarenhet av svensk, nordisk och internationell politik. Ämnen: Globala utmaningar, förändring, ledarskap i förändring, ekonomi, samhällsutveckling

7. Jenny Åkerman

Jenny Åkermans föreläsningar är styrketräning för hjärnan. Hon lär ut de bästa sätten att förbättra ditt minne och vässa retoriken. Jenny hjälper dig att plocka fram kreativiteten, förbättra din presentationsteknik och fundera över både din IQ och EQ. Ämnen: Hjärnan, minnesträning, mindmapping, kommunikation, samarbete, relationer, självbild

8. Andreas Ekström

Andreas Ekström håller hisnande föreläsningar om den digitala revolutionen. Han är varken ingenjör, tekniker eller programmerare, hans perspektiv är istället samhället och människorna i det. Andreas målar framtidsbilder genom att prata om samhälls- och beteendeförändringar snarare än tekniska möjligheter. Ämnen: Framtid, teknik, omvärld, den digitala revolutionen, sociala medier – och andra medier

9. Lisa Ekström
Lisa Ekström är en karismatisk och energirik person som delar med sig av sina erfarenheter på ett sätt som är lätt att till sig och plocka in i sin egen vardag. Fakta blandas med anekdoter, egna erfarenheter, glada skratt och aha–upplevelser, allt i ett medryckande tempo där ingen kommer att sitta oberörd.
Ämnen: Ledarskap, service, försäljning, attityder, kommunikation, förändring, medarbetarskap, storytelling

10. Per Lange

Per Lange har personligen utbildat över 15 000 människor inom kommunikation och försäljning. Varje år sätter han upp en egen föreställning på Oscarsteatern – som varit utsåld vid varje tillfälle. Hans föreläsningar är fulla av både humor och allvar och liknar inte något annat ni har sett eller hört. Ämnen: Kommunikation, försäljning, motivation, service, inspiration, personlig utveckling

11. Jörgen OomÄmnen: Attityder, team, engagemang, arbetsglädje, mål, förändringar, kommunikation

12. Paolo RobertoÄmnen: Motivation, träning, entreprenörskap, kost och hälsa, boxning/utanförskap, balans i livet, konferencier och moderator

13. Rune Larsson Ämnen: Motivation, inspiration, medarbetarskap, mental träning, eget ansvar, friskvård, äventyr

14. Per NaroskinÄmnen: Människan och tekniken, livsbalans, förändringar, ledarskap, medarbetarskap, konflikthantering, krishantering

15. Edna ErikssonÄmnen: Arbete mot diskriminering, mångfaldsarbete, mänskliga rättigheter, kompetensutveckling, målgruppsanalys

16. Per HolknektÄmnen: Entreprenörskap, inspiration, att vända på livet, trender, mode, förändring, att vända livet

17. Alexander BardÄmnen: Framtid, förändring, omvärld, teknisk utveckling

18. Annika ÖstbergÄmnen: Utanförskap, bemötande,s förändring, kriminalitet, fångvård, inspiration

19. Annelie PompeÄmnen: Mental styrketräning ledarskap, målfokusering, rädslor och riskhantering

20. Thomas EkÄmnen: Entreprenörskap, ledarskap, motivation, inspiration, försäljning

21. Mikael GenbergÄmnen: Kreativitet, motivation, inspiration, mod, visioner, kompetens, samarbete

22. Mustafa CanÄmnen: Utanförskap, kultur, språk och makt, invandring, livskraft, samhällsfrågor, svenskhet, identitet, journalistik, moderator

23. Björn SöderbergÄmnen: CSR & socialt ansvar, hållbar utveckling, entreprenör utan gränser, miljö och klimat, mångfald, ledarskap, från idé till verklighet

24. Mi RidellÄmnen: Kroppsspråk i affärsrelationer, presentationsteknik, konferencier, sångerska och underhållare, mental träning

25. Colin MoonÄmnen: Inspiration, interkulturell förståelse, kulturkrockar, kommunikation

26. Beata WickbomÄmnen: Sociala medier, trender, digital kommunikation, omvärldsbevakning

27. Per SchlingmannÄmnen: Strategisk kommunikation, förändringsprocesser, politik, retorik, entreprenörskap, visioner

28. Tobias KarlssonÄmnen: Inspiration, entreprenörskap, mobbning

29. Ami HemvikenÄmnen: Kommunikation, retorik, ledarskap, inspiration, förändring, personlig utveckling

30. Azita ShariatiÄmnen: Hållbart ledarskap, mångfald, jämställdhet

Perspektiv, erfarenhet och passion

Vår passion är det talade ordet och kunskap genom inspiration!
Idag är vi inom koncernen 60 medarbetare och stolta över att vara en av världens ledande talarbyråer. Vi matchar våra kunders behov med de personer som tillför rätt kompetens, ett aktuellt perspektiv och en ny erfarenhet. Talare, moderatorer, experter, utbildare och exceptionella talanger - med förmågan att framföra sitt budskap

Tiga är silver. Tala med oss!