• Talarforum/

Vem är Sveriges bästa talare? Alexandra Pascalidou, Emma Wiklund, SaraClaes Schmidt, Mattias Klum eller Leila Söderholm?

Snart utses Sveriges bästa talare i kategorierna Årets talare – Genombrott, Moderator, Kvinna och Man. Samtliga nominerade är personer som varit extra uppskattade och stuckit ut under det gångna året. De sprider kunskap och inspiration på olika sätt och lyckats nå fram med sitt budskap genom allt brus till åhörarna. De utbildar och hjälper företag och privatpersoner att vara konkurrenskraftiga genom nya tankar och information.

De nominerade i kategorierna:

Årets talare Kvinna – Emma Wiklund, Linda Hammarstrand, Katarina Gospic och Susanne Pettersson.

Årets talare Man – Mattias Klum, SaraClaes Schmidt, Andreas Ekström och Magnus Helgesson.

Årets talare Moderator – Alexandra Pascalidou, Paulina Modlitba Söderlund, Lennart Persson och Julia Bendelin.

Årets talare Genombrott – Charbél Gabro, Leila Söderholm, Jonas Eriksson och Svante Randlert.

Priset delas ut på Talargalan som arrangeras på Bernssalonger i Stockholm den 5 februari. På gästlistan hittar man de absoluta topparna inom Sveriges föreläsare och moderatorer, kända medieprofiler och många fler. Vinnaren utses dels genom röstning på Talarforums hemsida, genomförda kundutvärderingar efter genomförda uppdrag samt en Jury från Talarforum.

Anledningen till att kategorierna är uppdelade i man och kvinna är för att talarbranschen är en mansdominerad bransch och det möjliggör att lyfta även kvinnor i större utsträckning. Genombrott för att lyfta nya lovande talanger och Moderator för att lyfta kunniga moderatorer som kan vara skillnaden mellan att ett evenemang går från bra till succé.

Läs mer och rösta www.talarforum.se/aretstalare_rosta

Vill du göra ett reportage om någon av de nominerade hittar du information på www.talarforum.se/förnamn.efternamn eller kontakta helen.liljenroth@talarforum.se så hjälper hon er med kontakt eller information som ni behöver.

För pressackreditering till Talargalan eller boka intervju med någon av de
nominerade och eventuella pristagarna, kontakta Fredrik Sjöholm på Talarforum.

Talarforum är en oberoende talarförmedling. Det betyder att vi hjälper våra kunder att hitta rätt föreläsare, moderator eller underhållare för just deras tillfälle. Både föreläsare och ämne skräddarsys och anpassas till varje tillfälle.

Vi sprider kunskap genom inspiration