Årets Mediebyråchef 2013 utses under Mediedagen den 22 oktober

Under Mediedagen 2013 utser tidningarna Chef och Dagens Media Årets Mediebyråchef 2013. Syftet med priset är att lyfta fram en god chefsförebild och hitta en vinnare som kan inspirera hela branschen.

Via en enkät ställd till 500 marknadschefer och utifrån ett klassiskt nomineringsförfarande har ett antal kandidater vaskats fram. Den kandidat som har fått flest röster går vidare och chefstestas.

Cheftestet bygger på gedigen research och intervjuer med en mängd personer – alltid minst tjugo – som arbetar och har arbetat med den berörda chefen. Utifrån detta analyserar tidningen Chef ledarskapet hos chefen i fråga och sätter betyg enligt de kriterier som de anser kännetecknar ett gott ledarskap. Pristagaren ska under året ha visat prov på ledarskap som har skapat mod och entusiasm i organisationen och lagt grunden för lönsamma affärer och nya spännande lösningar.

Priset delas ut under Dagens Medias konferens Mediedagen som årligen samlar ca 200 marknadschefer och andra medieköpare. I år är temat ”Ta plats på en medie- och reklammarknad i förändring” och bland talarna märks bland andra: Marie Lindqvist, nordisk marknadschef, Apollo, Cecilia Beck-Friis, direktör, TV4 Digitala medier, Jakob Bjur, medieforskare, JMG Göteborgs Universitet och Joachim Nordlind, vd, MTG TV.

Bakom arrangemanget: Dagens Media
Tid: 22 oktober från kl. 9.00
Plats: Berns Salonger Stockholm

Bekräfta gärna din plats till josefine.wollert@talentumevents.se eller +46 (0) 721 82 77 09

För mer information, vänligen besök www.mediedagen.se

Varmt välkommen!

anna.collin@talentumevents.se

46 (0)76-6362581

Talentum Events

Var du än befinner dig i Norden erbjuder vi spännande branscharrangemang med information, insikter och idéer som utvecklar dig och ditt företag.  Du får de senaste branschnyheterna från de bästa talarna och i våra avslappnade miljöer kan du nätverka på ett sätt som känns naturligt.

Vi är en ledande arrangör av B-2-B events som i 20 år har levererat affärskritisk information för beslutsfattare, chefer och experter. Idag har Talentum Events verksamheter i Sverige, Finland och Danmark och tillsammans erbjuder vi över 300 inspirerande arrangemang om året.

Talentum Events ingår i den finska börsnoterade Talentum-koncernen som i Sverige ger ut välrenommerade tidskrifter som Affärsvärlden, Dagens Media, NyTeknik, Arbetarskydd och Lag & Avtal.