Electrolux koncernchef Keith McLoughlin talar på Årets Ledare 13 november

Den 13 november delas utmärkelsen Årets Ledare ut på Berns Salonger. Ledarskap i en global värld är temat för årets bankett.

Keith McLoughlin, koncernchef på Electrolux sedan 2011 och huvudtalare på årets bankett, är ett exempel på global ledare som under det senaste decenniet bidragit till att stärka den svenska vitvarujättens roll som global aktör. Electrolux är idag världsledande inom hushållsapparater med en årlig försäljning av 40 miljoner produkter till kunder i 150 länder. Därtill har företaget etablerat ett gott renommé som innovatör och formgivare och starkt bidragit till utvecklingen av dagens produktsortiment i Sverige och globalt.

Moderatorer för kvällen är Ebba Blitz tillsammans med Affärsvärldens chefredaktör Jon Åsberg. Priset överlämnas av juryns ordförande Claes Dahlbäck, fd styrelseordförande och vd i Investor.

Kvällen samlar ca 200 gäster från ledande positioner i Sverige näringsliv och offentlig verksamhet, bland andra vd från Stadium, Apoteket, MTG och tre.

Om Årets Ledare

Årets viktigaste utmärkelse för ledarskap inom svenskt närings- och organisationsliv tillkännages tisdagen den 13 november 2012. Banketten och utnämningen av Årets Ledare äger i år rum på anrika Berns Salonger i Stockholm.

Årets ledare är Sveriges förnämsta utmärkelse i sitt slag. Utmärkelsen delas ut till en person som har uppvisat ett enastående ledarskap inom näringsliv eller förvaltning. Utmärkelsen instiftades 1984 och delas ut för 29:e gången. Bland tidigare pristagare märks bland andra Marcus Storch (Aga), Salvatore Grimaldi (Monark), Stefan Persson (H&M), Cristina Jutterström (Dagens Nyheter), Carl-Henric Svanberg (Assa Abloy), Eva Hamilton (SVT), Olof Faxander (SSAB) och Johan Malmquist (Getinge).

Juryn består av:
Claes Dahlbäck, fd styrelseordförande och VD i Investor (juryns ordförande)
Agneta Dreber, styrelseordförande Sveriges Radio
Carl-Henric Svanberg, styrelseordförande British Petroleum
Hans Larsson, styrelseordförande Nobia och Handelsbanken
Mats-Ola Bydell, Senior Client Partner, Korn/Ferry International
Stefan Bergmark, Partner, PA Consulting Group
Christian Lindell, vd, Zacco Sverige
Jon Åsberg, chefredaktör, Affärsvärlden

Deadline för pressackreditering är tisdag den 13 november kl 13.00. Antalet fotopass är begränsat och presskort krävs.

Kontakta:

Anna Collin 08-796 64 15 anna.collin@talentumevents.se

Maria Alm, 08-796 64 13 maria.alm@talentumevents.se

Om Talentum Events

Vi är en ledande arrangör av B-2-B events som i 20 år har levererat affärskritisk information för beslutsfattare, chefer och experter. Idag har Talentum Events verksamheter i Sverige, Finland och Danmark och tillsammans erbjuder vi över 300 inspirerande arrangemang om året.

Detta betyder att var du än befinner dig i Norden så erbjuder vi spännande branscharrangemang med information, insikter och idéer som utvecklar dig och ditt företag. Du får de senaste branschnyheterna från de bästa talarna och i våra avslappnade miljöer kan du nätverka på ett sätt som känns naturligt.

Talentum Events ingår i den finska börsnoterade Talentum-koncernen som i Sverige ger ut välrenommerade tidskrifter som Affärsvärlden, Dagens Media, NyTeknik, Arbetarskydd och Lag & Avtal.