Finansmarknadsministern talar om svensk offentlig ekonomi på Ekonomidagarna 2013

En viktig diskussion väntas under Akademikerförbundet SSRs konferens Ekonomidagarna när finansmarknadsminister Peter Norman berättar om regeringens framtidsplaner för svensk offentlig ekonomi.

Peter Norman kommer att prata om hur regeringens planer påverkar Sveriges kommuner och landsting. Debatten väntas hetta till eftersom den offentliga sektorn känner stor oro kring följderna av det ekonomiska läget i världen och dess konsekvenser.

Finansdepartementets Johan Höök kommer också finnas på plats för att ge en lägesrapport kring den nya kommunallagen.

Vidare så finns Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) Annika Wallenskog på plats för att reda ut hur den offentliga sektorn bör agera för att minska framtida risker i en orolig ekonomisk omvärld.

Vi ser fram emot att höra om regeringens planer för framtidens offentliga ekonomi samt diskussioner kring vilken påverkan det har på Sveriges kommuner och landsting” säger Josephine Elofs, som är projektledare för Ekonomidagarna 2013.

Konferensen går av stapeln den 22-23 oktober på Örebro slott och på agendan står presentationer, inspirerande seminarium och diskussioner kring det makroekonomiska läget just nu och hur det påverkar offentlig verksamhet på mikronivå. Bland övriga talare hittar vi bland andra representanter från Göteborgs Stad, Eskilstuna Kommun, Örebro Kommun och Fagersta Kommun.

Bakom arrangemanget: Talentum Events och Akademikerförbundet SSR
Tid: 22-23 oktober från kl. 10.00
Plats: Örebro Slott, Kansligatan 1, 703 61 Örebro

Bekräfta gärna din plats till josefine.wollert@talentumevents.se eller +46 (0) 721 82 77 09

Inbjudan gäller för dig och en kollega.

För mer information, vänligen besök www.ekonomidagarna.se

Varmt välkommen!

Josephine Elofs
josephine.elofs@talentumevents.se

Talentum Events

Var du än befinner dig i Norden erbjuder vi spännande branscharrangemang med information, insikter och idéer som utvecklar dig och ditt företag.  Du får de senaste branschnyheterna från de bästa talarna och i våra avslappnade miljöer kan du nätverka på ett sätt som känns naturligt.

Vi är en ledande arrangör av B-2-B events som i 20 år har levererat affärskritisk information för beslutsfattare, chefer och experter. Idag har Talentum Events verksamheter i Sverige, Finland och Danmark och tillsammans erbjuder vi över 300 inspirerande arrangemang om året.

Talentum Events ingår i den finska börsnoterade Talentum-koncernen som i Sverige ger ut välrenommerade tidskrifter som Affärsvärlden, Dagens Media, NyTeknik, Arbetarskydd och Lag & Avtal.