Sveriges näringslivstoppar minglar på Berns när Årets ledare tillkännages 18 november

Den 18 november delas utmärkelsen Årets Ledare ut på Berns Salonger för 31:e gången. Priset delas ut under en bankett på Berns Salonger som inleds med ett mingel kl 18.30.

Kvällen samlar ca 200 gäster från ledande positioner i Sverige näringsliv och offentlig verksamhet. Bland gästerna märks bland andra vd från AstraZeneca, Danske Bank, Volkswagen Group Sverige, ATG, Vattenfall, Svea Skog och GE Money Bank.

På plats finns även kvällens huvudtalare, Gunilla Herlitz, vd för DN, Expressen och DI. Gunilla Herlitz kommer att dela med sig av sina erfarenheter som ledare i en bransch i stor förändring.

Moderatorer för kvällen är Rafaela Lindeberg, till vardags nyhetsankare på Ekonominyheterna tillsammans med Affärsvärldens chefredaktör Jon Åsberg. Priset delas ut av förra årets vinnare Tom Johnstone, vd på SKF. Vinnaren kommer att avslöjas ca 21.15 och intervjuas på scenen av Jon Åsberg från Affärsvärlden.

Om Årets Ledare
Årets viktigaste utmärkelse för ledarskap inom svenskt närings- och organisationsliv tillkännages för 31:a gången tisdagen den 18 november 2014. Banketten och utnämningen av Årets Ledare äger i år rum på anrika Berns Salonger i Stockholm.

Årets ledare är Sveriges förnämsta utmärkelse i sitt slag. Utmärkelsen delas ut till en person som har uppvisat ett enastående ledarskap inom näringsliv eller förvaltning. Utmärkelsen instiftades 1984 och delas alltså ut för 31:e gången. Bland tidigare pristagare märks bland andra Marcus Storch (Aga), Salvatore Grimaldi (Monark), Stefan Persson (H&M), Cristina Jutterström (Dagens Nyheter), Eva Hamilton (SVT), Olof Faxander (SSAB), Johan Malmquist (Getinge) och Pär Boman (Handelsbanken).

Juryn består av:
Carl-Henric Svanberg, styrelseordförande, AB Volvo
Börje Ekholm, vd, Investor
Eva Hamilton, vd, SVT
Anders Nyrén, styrelseordförande, Handelsbanken
Per Blom, Partner, PA Consulting Group
Jan Dernestam, Managing Partner, Mannheimer Swartling
Jon Åsberg, chefredaktör, Affärsvärlden - juryns ordförande

Deadline för pressackreditering är tisdag den 18 november kl 13.00. Antalet fotopass är begränsat och presskort krävs.

Kontakta:
Anna Collin 0766-362581 anna.collin@talentumevents.se
Maria Alm, 0766-359666 maria.alm@talentumevents.se

anna.collin@talentumevents.se

46 (0)76-6362581

Om Årets Ledare

Årets viktigaste utmärkelse för ledarskap inom svenskt närings- och organisationsliv går av stapeln för 31:a gången och tillkännages tisdagen den 18 november 2014. Banketten och utnämningen av Årets Ledare äger i år rum på anrika Berns Salonger i Stockholm.

Årets ledare är Sveriges förnämsta utmärkelse i sitt slag. Utmärkelsen delas ut till en person som har uppvisat ett enastående ledarskap inom näringsliv eller förvaltning. Utmärkelsen instiftades 1984 och delas alltså ut för 31:a gången. Bland tidigare pristagare märks bland andra Marcus Storch (Aga), Salvatore Grimaldi (Monark), Stefan Persson (H&M), Cristina Jutterström (Dagens Nyheter), Eva Hamilton (SVT), Olof Faxander (SSAB), Johan Malmquist (Getinge) och Pär Boman (Handelsbanken).