Vilken är den optimala mediemixen? Vad säger marknadschefen, mediebyrån och reklambyrån?

En het diskussion väntas under Mediedagen 2012 när Abbey Norm, Aegis Media Sweden och Audi Sverige möts i en paneldebatt för att diskutera den optimala mixen av marknadskanaler.

Under Mediedagen 9 oktober möts en mediebyrå, en reklambyrå och en medieköpare i en spännande diskussion.

Vi ser fram emot att höra åsikter och erfarenheter från alla tre sidor under debatten” säger Anna Collin som är projektledare för Mediedagen.

Vidare så bjuder Mediedagen 2012, Dagens Medias årliga evenemang, på de senaste smart phone trenderna presenterade av Sven Törnkvist från Google. En annan storhändelse är att priset ”Årets marknadschef” delas ut under eftermiddagen av Marknadsföreningen i Stockholm. De nominerade kommer intervjuas på scenen innan vinnaren utses och håller ett anförande om sina erfarenheter som har lett fram till vinsten.

Temat för årets Mediedagen är 1+1=3 Så optimerar du mediemixen och fokus ligger på hur man skapar synergier genom att kombinera rätt kanaler. Under 2013 spås den samlade internetreklamen omsätta mer pengar än dagspressreklamen. Samtidigt växer mobilens roll som marknadsförings- och annonskanal lavinartat. En av de största utmaningarna för marknadschefer och andra medieköpare idag är hitta rätt kombination av gamla och nya kanaler för maximera nyttan investeringarna.

Under dagen kommer experterna dela med sig av de senaste trenderna inom de olika kanalerna,
värdefulla erfarenheter från lyckade kampanjer och hur marknadsbudgeten ska spenderas för bästa effekt.

Besök www.mediedagen.se för mer information

Talentum Events
Webb: www.mediedagen.se
Epost: kundtjanst@talentumevents.se
Tel: + 46 (0)8- 796 64 00

Faktaruta

Mediedagen 2012 arrangeras av Dagens Media som ägs av Talentum koncernen. Dagens Media och består av papperstidningen, sajten dagensmedia.se, Iphone-appen Dagens Media, det dagliga nyhetsbrevet och events där bl.a. Mediedagen är ett årligt återkommande event.

Om oss

Vi är en ledande arrangör av B-2-B events som i 20 år har levererat affärskritisk information för beslutsfattare, chefer och experter. Idag har Talentum Events verksamheter i Sverige, Finland och Danmark och tillsammans erbjuder vi över 300 inspirerande arrangemang om året. Detta betyder att var du än befinner dig i Norden så erbjuder vi spännande branscharrangemang med information, insikter och idéer som utvecklar dig och ditt företag. Du får de senaste branschnyheterna från de bästa talarna och i våra avslappnade miljöer kan du nätverka på ett sätt som känns naturligt. Talentum Events ingår i den finska börsnoterade Talentum-koncernen som i Sverige ger ut välrenommerade tidskrifter som Affärsvärlden, Dagens Media, NyTeknik, Arbetarskydd och Lag & Avtal.

Citat

Anna Collin, projektledare för Mediedagen