Andreas Öhrnberg lämnar Talkpool på egen begäran

Talkpool meddelar idag att Andreas Öhrnberg, CFO, har valt att lämna Talkpool. Han kommer fortsätta i sin nuvarande roll till och med 31:e januari 2020. För att säkerställa kontinuiteten, har Talkpools styrelse godkänt att Erika Loretz, Senior Accountant för Talkpool AG, tillträder som tillförordnad CFO. Erika har 8 års erfarenhet från Talkpools finansorganisation och har tidigare jobbat på PwC Schweiz.

”Vi tackar Andreas för hans outtröttliga arbete och för att mycket framgångsrikt ha lett och vidareutvecklat Talkpools ekonomifunktion, vilket har varit ett viktigt steg för att förbereda bolaget för att leverera på den uppsatta tillväxtstrategin. Jag är väldigt glad att Erika som har ett långt förflutet inom Talkpool, kommer att leda vår finansorgansiation på interimsbasis.” säger Erik Strömstedt, CEO

Andreas Öhrnberg: ”Att ta beslutet att lämna bolaget var inte enkelt. På ett personligt plan är det rätt beslut, samtidigt kommer jag sakna ett sammansvetsat team och är övertygad att bolaget står inför en tillväxtfas. Det har verkligen varit en förmån att få tjänstgöra som Talkpools CFO under en period med många förändringar.”

För mer information kontakta:

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.