Talkpool AG bjuder in sina aktieägare att delta i årsstämman

Inbjudan till årsstämman i Talkpool AG den 15 maj

Talkpool AG bjuder in sina aktieägare att via videolänk delta på fjärde årsstämman på fredagen den 15 maj 2020, klockan 10.00 på Talkpools kontor på Gäuggelistrasse 7, 7000 Chur, Schweiz. Aktieägare bör i förväg instruera den oberoende representanten hur hen vill rösta.

Detta är en sammanfattning. Den fullständiga inbjudan och registreringsdokumentet kommer att finnas tillgängligt från fredag ​​den 24 april på Talkpools hemsida:  http://talkpool.com/investor/press-releases/

Dagordning

1. Godkännande av protokollet från den 17: e årsstämman den 24 maj 2019
2. Revisors rapport
3. Godkännande av bokslutet, årsredovisningen för 2019 och ersättningsrapporten för 2019
4. Anslag till tillgängliga intäkter
Årlig förlust CHF 3'141'856
+ ackumulerade tidigare förlust CHF 2'341'310
Reserver CHF 0
Framförande av förlust CHF 5'483'166

5. Föreslagna ändringar av bolagsordningen

Ny artikel 3a: auktoriserat aktiekapital giltigt i två år
Styrelsen bemyndigas att emittera maximalt 2 465 392 registrerade aktier. Av dessa aktier skall högst 1 500 000 fullt betalda nyregistrerade aktier emitteras till en emissionskurs om maximalt 15 SEK (svensk krona) per aktie för att konvertera lån som beviljats företaget (konvertibla option) i enlighet med långivaravtal.

Ny artikel 3b: villkorat kapital

Företagets aktiekapital ökas genom att utesluta aktieägarnas teckningsrätter genom att emittera maximalt 2 465 392 fullt betalda registrerade aktier för konvertering och / eller optioner som har eller kommer att beviljas i samband med konvertibla obligationer, teckningsoptioner eller andra finansiella instrument, inklusive konvertibla lån eller optioner. Styrelsen har rätt att begränsa eller återkalla aktieägarnas företrädesrätt.

6.
Beslut om ansvarsfrihet för styrelseledamöter och verkställande direktör

7. Val:
i. Individuellt val av styrelseledamöter
befintlig: Stan Schreuder och Magnus Sparrholm
ny: Jaap Groot, Dennis Rubner, Oliver Guggenheim

ii. Val av styrelsens ordförande
befintlig: Magnus Sparrholm

III. Individuellt val av ledamöterna i ersättningskommittén
befintlig: Stan Schreuder
ny: Magnus Sparrholm

iv. Val av revisor för budgetåret 2020
ny: Grand Thornton

v. Val av den oberoende ombudsrepresentanten
samma som förra året: Herr Gabrieli, Hinterm Bach 40, 7000 Chur, Schweiz

8. Godkännande av det totala beloppet för framtida ersättning för styrelsen
Styrelsens förslag: Godkännande av det totala ersättningsbeloppet för styrelsen på upp till 60 000 CHF fram till årsstämman 2021.

9. Godkännande av det totala beloppet för framtida ersättning för ledningen
Styrelsens förslag: Godkännande av det totala ersättningsbeloppet för ledningen av högst 500 000 CHF
fram till årsstämman 2021.

10. Godkännande av det totala beloppet för den rörliga ersättningen för ledningen för budgetåret 2019. Styrelsens förslag: Godkännande av det totala beloppet för rörlig ersättning för ledningen för högst 79 000 CHF för verksamhetsåret 2019.

11. Diverse

Röstande och deltagande på bolagsstämma under Covid-19 karantän

Registrerade aktieägare med rösträtt som är registrerade i Aktieboken den 25 april har rätt att delta på den 18:e stämman. Deltagande aktieägare ska bekräfta sitt deltagande senast den 11 maj 2020. Notera att aktieägare endast kan delta via videolänk. Röster ges via den oberoende representanten. Anmälan finns på www.talkpool.com under "INVESTOR".
Chur, 24 april, 2020, styrelsen

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationstjänster globalt. Genom sin tekniska expertis, långa erfarenhet och dynamiska affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer tjänster av hög kvalitet i tid oavsett plats. Inom IoT erbjuder Talkpool totallösningar för smarta byggnader och städer med fokus på miljökontroll, energibesparing och skadeprevention. Mer information finns på www.talkpool.com

Denna information är insiderinformation som Talkpool AG (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 april 2020 kl. 09.00 CET.