Talkpool erhåller konvertering av 200 000 kr lån till 9090 aktier

Talkpool har fått ett lån på 200 000 SEK med avtal om att konvertera till 9090 aktier, vilket motsvarar ett pris på 22,00 SEK per aktie. Konvertibellånet har tillhandahållits av den svenske investeraren Tobias Schön.

Lånet har en ränta på noll procent. Konverteringen förväntas tas upp vid den årliga bolagsstämman den 15 maj 2020 och planeras att genomföras i juni. Hela beloppet på 200 000 SEK kommer att återbetalas i slutet av 2020 om företaget inte har konverterat beloppet till aktier då.

Beloppet har redan tagits emot av företaget och är avsett att användas för allmänna operativa behov. Talkpool styrelse planerar att stärka företagets balansräkning genom att konvertera lån till aktier och ta in ytterligare kapital i år.

För mer information kontakta:

Erik Strömstedt, VD Talkpool

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationstjänster globalt. Genom sin tekniska expertis, långa erfarenhet och dynamiska affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer tjänster av hög kvalitet i tid oavsett plats. Inom IoT erbjuder Talkpool totallösningar för smarta byggnader och städer med fokus på miljökontroll, energibesparing och skadeprevention. Mer information finns på www.talkpool.com