Talkpool får stor volymorder på LoRaWAN-vattenmätare

Talkpool har under 2018 utvecklat och tillverkat en serie IoT-produkter som är kompatibla med B-Meters mekaniska vattenmätare, baserat på ett långvarigt partnerskap mellan de två företagen. Talkpool och B-Meters erbjuder nu ett komplett utbud av smarta vattenmätare, som består av single-jet-, multi-jet-, puls- och industriella vattenmätare. Nu har B Meters lagt en första order på vattenmätare värda 95 000 euro till Talkpool

Med sin breda erfarenhet inom radio och säkerhet har Talkpool utvecklat flera ledande LoRaWAN IoT-sensorer under de senaste åren. De smarta vattenmätarna passar in i företagets strategi att utveckla trådlösa sensorer som är lämpade för massdistribution. "Efter ett år med produktutveckling och pilotprojektutrullningar står företaget nu inför en lansering av sina vattenmätare till den globala massmarknaden.", säger Stefan Lindgren, CTO i Talkpool.

B Meters har en lång historia som professionell vattenmätartillverkare, med ett komplett utbud av högkvalitativa vattenmätare. "Vi ser ett ökat intresse för anslutna vattenmätare bland våra kunder och vi är glada att ha hittat en partner i Talkpool för utveckling av uppkopplade single-jet-vattenmätare.", säger Marco Budai på B Meters.

Vattenindustrin arbetar hårt med sin digitala omvandling. Vattenföretag intresserar sig för smarta vattenmätningslösningar för att bättre kunna kontrollera sina vattenhanteringssystem, upptäcka läckage och fakturera sina kunder baserat på faktisk konsumtion som kan mätas i realtid.

För mer information kontakta:

Erik Strömstedt, VD Talkpool

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.

Denna information är insiderinformation som Talkpool AG (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 april 2019 kl. 09.00 CET.