Talkpool går in på den danska IoT-marknaden med DS Energy

--Talkpool och DS Energy har arbetat tillsammans för att omvandla DS Energys produktportfölj till IoT-baserade lösningarna för energibesparing. Tack vare detta samarbete säljs nu Talkpools IoT-lösningar på den danska energimarknaden genom DS Energy.

"Våra lösningar bygger på LoRaWAN-teknik, vilket är en utmärkt IoT-teknik för smarta byggnads-lösningar. När man lägger till trådlösa sensorer på en produktlinje är frågan huruvida fördelarna överväger kostnaderna. Jämfört med tidigare befintlig teknik, är LoRaWAN-lösningarna mycket kostnadseffektivare, medan prestandan är enastående med bra nätverkstäckning över långa distanser. Med denna unika kombination av pris och prestanda initierar LoRaWAN en ny era av automatisering. Vi är glada över att samarbeta med DS Energy och att de erbjuder våra IoT-lösningar på marknaden. ", Säger Stefan Lindgren, CTO på Talkpool.

"Talkpool är en viktig partner för oss i vår övergång från M-Bus till LoRaWAN, eftersom de erbjuder en komplett lösningsportfölj och har lång erfarenhet av tekniken. Deras portfölj omfattar allt från sensorer, och nätverkstjänster till datahantering. Tillsammans aktiverar vi LoRaWAN-ekosystemet på flera ställen i Danmark. Vi arbetar med industriella kunder och stora fastighetsägare, där vi har mycket tydliga fördelar att erbjuda. ", Säger Jarl Görridsen, VD på DS Energy.

DS Energys utrullning av LoRaWAN-lösningar i Danmark har accelererat under året och omfattar sensorer och mjukvarulösningar från Talkpool samt användningen av IoT-nätet Nordic IoT Networks (Niot) för LoRaWAN-nättäckning och internetuppkoppling.

För mer information kontakta:

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.