• TalkPool AG/

Talkpool kallar till Beslutsförfarande i Obligationslån om 24 000 000 SEK, ISIN SE0011311414, med förslag om justering i obligationsvillkoren

Talkpool AG (”Talkpool”) har ett utstående obligationslån om 24 000 000 kronor, med benämning SE0011311414, (”Obligationslånet”).

Emittenten har haft och har pågående dialog med intressenter angående refinansiering, och försäljning av delar av verksamheten. Dessa har ännu inte kommit på plats varför emittenten nu kallar fordringshavarna i Obligationslånet till ett beslutsförfarande med följande villkorsändringar i obligationsvillkoren:

• Förlängning av Obligationslånet från den 31 december 2021 till den 31 december 2022, med möjlighet att amortera löpande
  • Möjlighet att avyttra delar av verksamheten, där hälften av inkomna medel skall gå till amortering
  • Tillägg av waiver fee om ytterligare 1,00 procent av Obligationslånet, som betalas ut till fordringshavarna senast på återbetalningsdagen
  • Då värdepappret felaktigt blivit avregistrerat från Euroclear, att godkänna att skuldboken hålls i fysisk form

Denna information är sådan som Talkpool AG är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 januari 2022, kl. 18.00 CET.

Denna information är sådan som TalkPool AG är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2022-01-24 18:00 CET.

För mer information kontakta:

Erik Strömstedt, VD Talkpool

Talkpool erbjuder hållbara tjänster för telekommunikationsnätverk och smarta byggnader globalt. Både byggnadserbjudandet och nätverkstjänsterna stöds av internetteknologi. Se www.talkpool.com för mer information.

Certifierad rådgivare: Erik Penser Bank, +46 8 463 8000, www.penser.se