Talkpool och Norautron AB har nyligen ingått ett strategiskt samarbete

Talkpool och Norautron AB har nyligen ingått ett strategiskt samarbete gällande produktion och industrialisering av Talkpool’s nya generation av sensorer och modem för Internet-of-Things (IoT). Sensorerna stödjer den trådlösa tekniken LoRa, som är på stark frammarsch framförallt inom sensornät för smarta byggnader.

De första tillverkningsserierna har producerats och testats med bra resultat, och kommer ut på marknaden under första halvåret 2018.

”Vi är väldigt nöjda med samarbetet med Norautron där vi industrialiserat produkten tillsammans på väldigt kort tid. Produktionen av de första serierna har gått helt smärtfritt med väldigt bra kvalité och utfall.” säger Stefan Lindgren, CTO på Talkpool.

En av produkterna är ett LoRa modem som kan koppla upp hela floran av industriella analoga mätprobar och brytarkretsar. Mer info om de två ytterligare produkterna kommer släppas inom kort.

”Samarbetet med Talkpool och produkterna för smarta nät ser vi på Norautron som ett viktigt steg i vår strategiska utveckling mot dels effektiv produktion av högteknologiska produkter och dels mot en produktmarknad med stor potential i volym och utbredning. Vi kommer genom vår processkvalitet och skalbara struktur att ge Talkpool bästa möjlighet att ta steg mot nya marknader och framgångar”, säger Martin Röing, Site Manager på Norautron.

För mer info kontakta
Stefan Lindgren, CTO Talkpool
stefan.lindgren@talkpool.com

Erik Strömstedt, CEO Talkpool

Martin Röing, Site Manager Norautron AB
Tel: +46 73 024 4911
martin.roing@norautron.com

Talkpool är ett ledande företag inom IoT, där vi levererar lösningar, produkter och nät. Genom vår globala leveransorganisation, banbrytande tekniska kompetens inom LoRa, långa erfarenhet och effektiva affärsmodell, erbjuder Talkpool globala företag och telekomoperatörer högkvalitativa tjänster på kort varsel oavsett plats. Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och avtal på plats i den spännande marknaden för sakernas internet. Läs mer på www.talkpool.com

Om Norautron
Norautron, en del av EMBRON Group, är en fullservice elektroniktillverkare som etablerades 1989. Vi erbjuder kunder flexibla och kostnadseffektiva tjänster, som bidrar till att förbättra sina kunders konkurrenskraft. Norautron tillhandahåller tjänster alltifrån design, testutveckling, prototyper, PCBA, kabeltillverkning, elektromekanik, avancerad box build, systemintegration, industrialisering, produktlivscykelhantering och eftermarknadsservice. Vi är en betrodd och mycket kompetent partner för ett antal globala aktörer. Norautrons huvudkontor ligger i Horten, 80 km söder om Oslo med produktionsenheter i Norge, Sverige, Polen och Kina.

Norautron är en del av EMBRON Group, läs mer på http://www.norautron.com/ och http://www.embrongroup.com/