Talkpool startar IoT samarbete med StadshubbsAlliansen

Talkpool och StadshubbsAlliansen startar ett samarbete där StadshubbsAlliansens medlemmar enkelt kan integrera Talkpools IoT-lösningar för smarta städer i stadsnätens LoRa infrastruktur.

Talkpool, som levererat  IoT-lösningar sedan 2014, har flera nyckelfärdiga lösningar, till exempel fjärravläsning av vattenmätare för fakturering av vattenförbrukning i byggnader och lägenheter. Detta gör det möjligt för vattenverk och fastighetsägare att fakturera kunderna för faktisk förbrukning baserat på realtidsdata, dessutom ger det möjlighet att upptäcka vattenläckage i rör. Andra exempel är Talkpools lösning för miljövänligare byggnader, som förbättrar inomhusklimatet, sparar energi lägenheter, kontor och skolor. Dessutom förhindras vattenskador och mögel i byggnader. Lösningen använder Talkpool mjukvara och sensorer för temperatur, fuktighet och koldioxid .

StadshubbsAlliansen är ett initiativ från Öresundskraft, som genom samarbete mellan kommunala stadsnätverk tillhandahåller lokal digital infrastruktur för det smarta samhället. Mer information om  StadshubbsAlliansen och Öresundskraft finns på: https://stadshubbsalliansen.se/ och https://oresundskraft.se/ eller genom att kontakta Johan Nyström via mail: johan.nystrom@oresundskraft.se.

"Vi är glada att välkomna Talkpool till  StadshubbsAlliansen. Genom att ansluta relevanta leverantörer till vårt nätverk ser vi stort utrymme för ytterligare affärsutveckling via den IoT-infrastruktur som vi har skapat. ", säger Johan Nyström, ansvarig för  StadshubbsAlliansen på Öresundskraft.

"Samarbetet med  StadshubbsAlliansen passar bra i vår strategi att leverera lösningar och produkter för den smarta miljövänliga staden. Talkpool stödjer flera LoRaWAN-initiativ i Skandinavien, där vi levererar produkter och lösningar till alla LoRaWAN-operatörer, t.ex. Blink Services och Nordic IoT Networks. Vi är övertygade om att samarbetet med  StadshubbsAlliansen kommer påskynda transformering till framtidens smarta miljövänliga städer. ", säger Patric Kristiansson, Head of Solutions på Talkpool.

Flera av  StadshubbsAlliansens medlemmar har redan startat testinstallationer med Talkpool de senaste månaderna. Talkpool ser fram emot att samarbeta med  StadshubbsAlliansen de kommande åren för att genomföra hållbara och smarta lösningar i städer runt hela Sverige. För mer information om Talkpools smarta stadslösningar, se: https://talkpool.io/internet-of-things/#smartcities eller besök Talkpools partnersida på  Stadshubbsalliansens hemsida: http://stadshubbsalliansen.se/sv/leverantor/talkpool/

För mer information kontakta:

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.