Talkpool tecknar avtal med Profi Fastigheter

Talkpool har tecknat avtal med Profi Fastigheter för leverans av lösningar för uppkoppling av smarta fastigheter och tjänsterna energioptimering, undermätning och debitering samt tillhörande sensorer och system. Just nu pågår ett arbete med att koppla upp ett tjugotal av bolagets fastigheter i Stockholm och Göteborg.

Profi Fastigheter bedriver aktiv förvaltning och utveckling av kommersiella fastigheter med fokus på Storstockholm och Göteborg. Beståndet omfattar ca 500 000 kvm lokaler samt ytterligare 300 000 kvm under utveckling.

”Vi vill ligga i framkant med uppkopplade och smarta fastigheter som skapar en bättre totalekonomi men också bidrar till ett bättre inomhusklimat för våra hyresgäster”, säger Mathias Björkman, Chef Aktiv Förvaltning på Profi.

”Att vi får fortsatt och utökat förtroende av Profi gör oss väldigt stolta. Vi ser fram emot att få bidra med vårt IoT-kunnande och skapa en helhethetslösning för smarta fastigheter tillsammans med Profi”, säger Henrik Lindgren Head of IoT Services på Talkpool.

För mer information kontakta:

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationstjänster globalt. Genom sin tekniska expertis, långa erfarenhet och dynamiska affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer tjänster av hög kvalitet i tid oavsett plats. Inom IoT erbjuder Talkpool totallösningar för smarta byggnader och städer med fokus på miljökontroll, energibesparing och skadeprevention. Erik Penser Bank, +46 8 463 80 00, www.penser.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.