Talkpool vinner omfattande Solenergikontrakt i Pakistan

Talkpool i Pakistan har tecknat ett ramavtal med en av de största mobiloperatörerna i Pakistan för leverans av Solhybridlösningar. Kontraktet, som till att börja med löper på tre år med ett värde på $ 3M- $ 3,5M, är det senaste i en lång rad av kontrakt inom förnyelsebar energi som Talkpool Pakistan har vunnit med olika mobiloperatörer.

Kontraktet omfattar konvertering av mobilsiter som tidigare drivits av elnät, generatorer och batterisystem till ett system som primärt drivs av förnyelsebar solenergi, vilket både minskar de operativa kostnaderna och koldioxidutsläppen. Talkpool Pakistan har varit en föregångare inom solenergi och avslutade bland annat nyligen ett stort projekt med Telenor Pakistan där det utrustat hundratals siter med solenergisystem under de senaste åren.

”Vår framgång inom alternativa energilösningar i en utvecklingsekonomi som Pakistan kommer från det faktum att Pakistan har enorma naturresurser, av vilka solsken är den vanligaste. Inflation och fokus på minskade koldioxidutsläpp gör att alla operatörer letar efter smarta sätt att minska sina driftskostnader. Mobilnäten i Pakistan växer i snabb takt med tusentals nya siter varje år nu när 4G byggs ut. Solbaserade lösningar en del av en utvecklingsprocess för att minska både energikostnaderna och koldioxidutsläppen från dessa siter. Med en landstäckande organisation på över 1000 tekniker med omfattande erfarenhet av att distribuera solbaserade hybridsystem för mobilnät är Talkpool Pakistan ett naturligt val för våra kunder”, säger regionschefen för Talkpool Mellanöstern Faraz Zafar.

För mer information kontakta:

Talkpool tillhandahåller IoT-lösningar och telekommunikationsnätverk globalt. Genom sin avancerade tekniska expertis, långa erfarenhet och smidiga affärsmodell erbjuder Talkpool globala telekomleverantörer och operatörer högkvalitativa tjänster med kort varsel oavsett plats. Dessutom är Talkpool ett av få företag med faktiska lösningar och kontrakt på plats i den spännande IoT-marknaden. FNCA Sweden AB, +46(0)8-528 00 399 info@fnca.se, är Talkpools Certified Adviser. Läs mer på www.talkpool.com.