751 993 passagerare reste med Tallink i oktober

Under oktober månad transporterade AS Tallink Grupp sammanlagt 751 993 passagerare, en minskning med 2 procent. Antalet transporterade personbilar ökade med nära 6 procent till 89 239 och antalet fraktenheter ökade med 4 procent till 25 894 enheter.

På linjen Sverige – Lettland ökade antalet passagerare till 54 319 (+ 5,4 %) och på linjen Finland – Estland ökade antalet till 374 199 (+0,9 %). På linjen Sverige – Estland minskade antalet passagerare till 67 361 (-2,4 %) och på linjerna mellan Sverige och Finland minskade antalet till 256 114 passagerare (-7,6 %).

Under oktober månad transporterade Tallink 5,9 procent fler personbilar än föregående månad, sammanlagt 89 239 och antalet transporterade fraktenheter ökade med 3,8 procent till 25 894 enheter.
AS Tallink Grupp är det ledande rederiet inom passagerar- och lasttrafik på Östersjön, som verkar under varumärkena Tallink och Silja Line och trafikerar sex linjer.
Företaget har 6800 anställda i Sverige, Finland, Estland, Lettland, Tyskland och Ryssland och transporterar över 9 miljoner passagerare varje år.

För ytterligare information:

Luulea Lääne                                                                                         Janis Pavuls
Communication Director                                                                   Kommunikationschef
AS Tallink Grupp                                                                                   Tallink Silja AB
luulea.laane@tallink.ee                                                                    janis.pavuls@tallinksilja.com
www.tallink.com                                                                                 www.tallinksilja.se