Ännu mer shopping på Silja Galaxy

Tallink-koncernens omfattande uppgradering av flottan fortsätter. Nu är kryssningsfartyget Silja Galaxy klart och har åter satts i trafik mellan Stockholm – Åbo.

Tallinks storsatsning på shopping och lyxigare ombordupplevelser på Östersjön fortsätter. Silja Galaxy har sedan den 5 maj genomgått viss ombyggnation och utökat shoppingytorna med 250 m². Den finska arkitekten Marjut Nousiainen, som stod bakom den lyckade designen på nyligen ombyggda Silja Serenade har även signerat formgivningen på Galaxy. Med en ljus, öppen och inbjudande design erbjuder helt nybyggda Fashion Street på däck 7 populära varumärken inom kläder, klockor, smycken, solglasögon och accessoarer. Superdry, Desigual, Lyle&Scott, SIF Jakobs, My iMenso, Buckley of London, Gant och Daniel Wellington är bara några av alla de nya varumärken som nu går att handla ombord.

Tallink-koncernens satsning på ökad och förbättrad shopping ombord fortsätter. Målet är att erbjuda våra kunder ännu bättre shoppingmöjligheter med nya ytor och ännu fler populära varumärken. Galaxys ombyggnation är ännu ett steg i vårt arbete med att stärka vår position som volymmässigt världens största Taxfree till havs, säger Kadri Land, VD Tallink Silja AB.

Förutom nybyggda Fashion Street har Boutique Shop på däck 6 ersatts av butiken Gift & Toys som säljer souvenirer och leksaker för barn i alla åldrar. Även Children’s Playroom på däck 7 har byggts om och blivit större. Den tidigare ryska restaurangen Aleksander har byggts om till nya och ljusa Bistro Alex, som erbjuder mat inspirerad från Italien.

Det italienska köket är omåttligt populärt och vi har därför valt att satsa extra mycket på dessa smaker och menyer, säger Tomi Söderström, Head of Restaurant Services på Tallink Silja Oy.

Under hösten 2014 är det dags för Silja Symphony att genomgå samma uppgradering som genomfördes på systerfartyget Silja Serenade i våras. Sammanlagt kommer 20 miljoner Euro att investeras i fartygen Serenade och Symphony mellan Stockholm och Helsingfors. Förnyelseprojektet, som tagits fram i samarbete med framstående brittiska konsultbolag, ska göra shoppingupplevelsen och utbudet på Östersjön ännu attraktivare än förut.

Janis Pavuls, Kommunikationschef Tallink Silja AB
Tel: 08-666 34 29, Mobil: 073-978 60 48,
janis.pavuls@tallinksilja.com
www.tallinksilja.se