Barnens sommar med Tallink Silja

Under sommarmånaderna är det extra roligt för alla barn och ungdomar ombord på Tallink Siljas fartyg. Kidz Club öppnar och konferensavdelningarna förvandlas till stora lekland. På destinationerna Helsingfors, Åbo, Tallinn, Riga eller Åland väntar mer äventyr.

Sommaren är här och Tallink Silja satsar stort på de yngre resenärerna. Under sommarmånaderna förvandlas alla konferensavdelningar ombord till stora lekland. Utbudet av aktiviteter är stort och erbjuder bland annat hoppborgar, djungelgym, ljud- och ljusvärld, bollhav, äventyrsbana, spel, gungor och en massa leksaker. De populära karaktärerna Mumin och hunden Lotte finns också ombord för att underhålla alla lekglada.

-          Barnfamiljerna är en mycket viktig målgrupp för oss. Nu när sommarlov och semestrar närmar sig satsar vi än mer på att skapa extra roliga aktiviteter och spännande erbjudanden ombord och i land på våra destinationer, säger Ats Joorits, Försäljnings- och marknadsdirektör på Tallink Silja AB.

På alla Tallink Siljas fartyg äter barn mellan 0-5 år gratis i bufférestaurangen och alla mellan 6-17 år till ett rabatterat pris. På de flesta fartyg finns möjlighet att bo i generösa familjehytter för upp till åtta personer.

Framme i Helsingfors, Åbo, Tallinn, Riga och Åland väntar mer skratt och lek. Destinationerna erbjuder ett flertal sommaraktiviteter för hela familjen. Valet är brett och det finns både heldagsaktiviteter och de som är mindre tidskrävande. Muminvärlden i Nådendal, Sea Life i Helsingfors, Livu vattenpark utanför Riga, Tallinn Zoo och Mariebad i Mariehamn är några av de populära besöksmål som är väl värda ett besök.

För att hinna med så mycket som möjligt under familjeresan är det smidigt att boka en natt på hotell. Tallink Hotels har fyra hotell i Tallinn och ett i Riga som erbjuder hög standard och hör till de mer efterfrågade alternativen. Hotellen ligger centralt och nära till sevärdheter för hela familjen.

AS Tallink Grupp är det ledande passagerarrederiet på Östersjön med 19 fartyg som
trafikerar under varumärkena Tallink och Silja Line på sex linjer. Tallink har 6800 anställda i
Estland, Finland, Sverige, Lettland, Ryssland och Tyskland

Tallink Silja AB,