Det blir en glittrande GalaJul ombord på Silja Galaxy

Jultomten får ursäkta, men det är på Silja Galaxy som de riktiga stjärnorna finns i jul. Carola, Hoffmaestro, Måns Zelmerlöw och ”Så mycket bättre”-aktuelle Danny Saucedo är bara några av de artister som kommer sprida stjärnglans ombord på Galaxy och GalaJul. Lägg därtill mat i världsklass på Östersjöns bästa julbord och du har en upplevelse du inte vill missa.
– Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att inleda julen på. GalaJul är en av årets höjdpunkter för oss, där vi får kombinera det vi är bäst på – mat och underhållning, säger Vala Esfahanian, Head of Entertainment på Tallink Silja.

Med start i mitten av november till och med 18 december bjuder fartyget Silja Galaxy in till GalaJul - den största svenska artistsatsningen någonsin där den svenska artisteliten står för underhållningen. Nytt för i år är att showen produceras av Sveriges främsta underhållningsföretag 2Entertain, som bland annat står bakom de hyllade produktionerna av Jersey Boys och nu senast Alcazars fantastiska discoshow Disco Defenders. Det blir en storslagen show med svenska artister och professionella dansare som tillsammans skapar den optimala julfesten ombord på Galaxy. I år gästas GalaJul av folkkära artister som bland annat Carola, Danny Saucedo, Oscar Zia, Måns Zelmerlöw, Molly Sandén och Lasse Berghagen. Populära bandet Hoffmaestro har flera succéspelningar bakom sig ombord på Galaxy.
- Vi ser alltid fram emot spelningarna på Galaxy. Det brukar vara en glad publik som är ute efter en upplevelse med massa energi. Publiken kan vänta sig en glädjeexplosion med öar av känsloextas. Vi kommer att bjuda på ett riktigt sjöslag, lovar Jens Malmlöf från Hoffmaestro.

Det är fjärde året i rad som GalaJul anordnas. 23 timmar fulla av underhållning, musik och smaksensationer utlovas när det dukas upp till ett traditionellt julbord med inspiration från både finska och svenska julsmaker.
– GalaJul har blivit en riktigt omtyckt tradition bland våra resenärer och vi fortsätter att utveckla succén med underhållning som våra gäster kommer att uppskatta. Vi hoppas på en intim och glittrig julshow och framförallt ett minnesvärt dygn för våra resenärer, säger Vala Esfahanian.

GalaJuls Stjärnartister

Lö 17 dec      Hoffmaestro

Galajul kryssning, 23 timmar
Från 30 kronor per person
Ingår: båtresa, del i E4-hytt och GalaJul-show.

GalaJul med Julbord, 23 timmar
Från 350 kronor per person
Ingår: båtresa, del i E4-hytt, julbord inkl dryck och GalaJul-show

GalaJul med julbord, A-premium, 23 timmar
Ingår: båtresa, del i A-premiumhytt med dubbelsäng, julbord inkl dryck, GalaJul-show, 1 glas mousserande vin och specialfrukost.

Läs mer om GalaJul på: http://www.tallinksilja.se/gala-jul-galaxy-underhallning

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Vala Esfahanian, Head of Entertainment Tallink Silja

E-mail: vala.esfahanian@tallinksilja.com