En händelserik sommar ombord på Tallink Silja

Sommaren ombord på Tallink och Siljas Lines fartyg bjuder på en mängd roliga aktiviteter för alla barn och ungdomar. Kidz Club byggs ut och konferensavdelningarna byggs om till stora lekland. En nyhet för i år är Sommarpaketet där en muminryggsäck, choklad och fruktkorg väntar i hytten.

Nu är sommaren här och Tallink Silja erbjuder något för alla som vill åka på en sommarkryssning eller en längre familjeweekend. För de yngre resenärerna är sommaren ombord den perfekta perioden för lek och äventyr. Fartygens lekledare anordnar skattjakter, ansiktsmålningar, mumindisco, sångstunder och tävlingar. För de lite äldre finns bland annat Play Station Lounge, disco och karaoke. Det bjuds på familjeshower, sagostund, dansskola och teckningstävlingar – allting anpassat för hela familjen. Dessutom äter alla barn mellan 0-5 år gratis och alla mellan 6-17 år till rabatterat pris i buffén.

Att ta med bilen på resan är ett populärt alternativ som gör upplevelsen flexibel och prisvärd. Fördelarna att på egen hand uppleva destinationerna Helsingfors, Åbo, Tallinn och Riga är många. Med bilen är det enkelt att upptäcka både Estlands och Lettlands vackra kuststräckor på en och samma resa.

– Våra paketresor är väldigt populära och prisvärda. En kryssning till Åbo och Muminvärlden eller något av våra hotellpaket till Tallinn och Riga passar perfekt för en weekend för hela familjen. Tallink Spa & Conference Hotel i Tallinn är oerhört populärt bland barnen som kan leka och bada hela dagarna i hotellets eget vattenland, säger Ats Joorits, vice VD och marknadsdirektör på Tallink Silja AB.

För den lite vuxnare målgruppen presenteras sommarens nyhet Galaxy Summer Edition. Varje fredag och lördag under hela sommaren äntrar kända DJ’s som Sara Varga, Denize Lopez och Peter Siepen scenen och spelar skön musik under en 23-timmarskryssning till Åbo. För den som vill förlänga festen finns den unika möjligheten att gå av på Åland och checka in på hotell för ytterligare en kväll med vännerna.

Missa heller inte de fantastiska mat- och vinupplevelserna ombord. Tallink Siljas erkänt duktiga kockar och sommelierer serverar sommarmenyer och uppfriskande drinkar. Tax freebutikerna erbjuder alltid förmånliga priser där det bland annat går att köpa fartygets helt nya skeppsviner som lanserades i maj 2013. En svalkande Canard-Duchêne, skeppets champagne eller Tenuta Ca’ Bolani Presecco, skeppets mousserande passar utmärkt en solig dag på däck.

För ytterligare information:
Janis Pavuls