Fartfylld kryssningshöst med Tallink Silja

Höstens specialkryssningar med Tallink Silja bjuder på både efterlängtade favoriter och spännande nyheter. Programmet är fullspäckat och med nyheter som Rockabilly, Dirt Life, Sjung och Dansa-båten väntar en riktigt fartfylld höst på Östersjön.

Tallink Silja anordnar tillsammans med ett stort antal arrangörer över 80 specialkryssningar varje år. Några av dem är återkommande klassiker som gör succé år efter år. I oktober blir storfavoriten Sweden Rock dubbelt så bra, då nordens största rockfestival kör två kryssningar i rad. Välj den lite mer melodiösare, den hårda eller båda två! I december är det för tredje året i rad dags för Sabaton Cruise, en omåttligt populär 24-timmarsfest ombord på Galaxy, där fans från hela världen möts upp för en riktig hårdrocksfest.

– Vi fick otroligt bra respons när vi släppte biljetterna och bokningssiffrorna pekar åt rekord, säger Lars Lindberg, biträdande försäljningschef på Tallink Silja AB.

En stor nyhet för i år är dygnet då hela Galaxy förvandlas till en gigantisk Rockabillybåt. Ombord kan du styla frisyren, shoppa rockabillyoutfiten och se en filmklassiker i biografen. På kvällen intar Eurovision-deltagarna Top Cats scenen och underhåller ända in på småtimmarna.

– Vi har en oerhört bra spännvidd på våra specialkryssningar och det finns någonting för alla. Den här typen av kryssningar är mycket populära och vi ser en potential att öka ännu mer, säger Lars Lindberg.

Radio 107,5 är tillbaka. 23 timmar party ombord på nöjesfartyget Galaxy kastar loss tillsammans med Johan Svengberg och Peter Miljateig i DJ-båset. Band som SNAP och Basic Element gästar och lovar en kryssning utöver det vanliga.

Sjung och dansa-kryssningen är resan där du får chansen att sjunga och dansa tillsammans med Sveriges främsta utövare inom körsång och dans – Gabriel Forss och Tobias Karlsson. Tillsammans skapar ni Östersjöns egna körslag.

Fler populära specialkryssningar är bland andra; Close-Up, M-magasin, Atish, Rockklassiker, Gaynight on Galaxy, Vinyl topp 500, Bandit Boat, VI:s konstbåt, Balkan Cruise, Mat- och vinkryssnig, Sjöslaget och One Love Cruise.

Se hela höstens kryssningsprogram på www.tallinksilja.se

Janis Pavuls
Tallink Silja AB