Fullspäckat specialkryssningsprogram på Tallink Silja

Report this content

Tallink Siljas populära specialkryssningar bjuder på en ovanligt spännande höst med en mängd partykryssningar, inspirerande föreläsningar, fartfyllda evenemang och självklart flertalet återkommande klassiker. Med över 80 olika specialkryssningar blir det en oslagbar mix av underhållning och valmöjligheterna är många ombord på fartygen till Helsingfors, Åbo, Tallinn och Riga.

Tallink Silja arrangerar tillsammans med olika arrangörer över 80 specialkryssningar varje år. Det blir populära klassiker som år efter år sätter Östersjön i gungning och flera spännande nyheter. I oktober är det dags för Rockklassikerbåten, som i år gästas av ingen mindre än Saxon. Förutom fartfyllda liveakter utlovas en grym och fartfylld rockkaraoke.

För andra året i rad förvandlas Galaxy till en lust- och glädjefylld samlingsplats för alla konstintresserade då Vi:s Konstbåt kastar loss. Inspireras av framstående konstnärer och konstciceroner, såsom Helene Billgren, Elisabeth Ohlsson Wallin och Sune Nordgren. Tillsammans med en rad andra konstnärer gör de Galaxy till en egen konstvärld på Östersjön.

I oktober är det dags för M-Magasins succébåt – en 23-timmars upplyftande kryssning ombord på Galaxy. Föreläsare som Marie Göransson, Pelle Sandstrak, Rikard Wolff och Gunnar Kaj livar upp i höstmörkret och gör vardagen lite mer inspirerande.

Under Harem Nights Halloween Cruise uppträder bland andra världsstjärnan Kevin Lyttle och svenska hip hop duon Medina som levererar en orientalisk festfeber utan dess like. Alltifrån skön underhållning till skrämmande upplevelser utlovas.

I november är det dags att plocka fram feststassen. För sjunde gången är det dags för succén Gaynight on Galaxy. Populära svenska artister som Sanna Nielsen, Martin Rolinski, Jessica Andersson, Linda Bengtzing och FAME gästar och levererar Östersjöns härligaste gayparty.

I slutet av november förvandlas Romantika till en gigantisk partyscen. 100 % party levererar åter igen med succén Judgement Day. En riktig fullträff, som får alla partysugna att vallfärda till Östersjön.

Sist men inte minst – årets Fiskekryssningen blir i år ännu bättre då Weeping Willows intar scenen. Lyssna och inspireras av Martin Falklind, Gunnar Westrin och Jean Jältsten som håller spännande föredrag.

Fler populära specialkryssningar denna höst är; P-floyd Floydian cruise, Africa Crown Cruise 2013, Sjöslaget, 112-kryssning, Aya Napa Reunion, Husbåten, Loveboat, Rock Bitch Boat, Sabatonbåten, Balkan Boat med flera. Se hela höstens kryssningsprogram på www.tallinksilja.se

Janis Pavuls, Kommunikationschef Tallink Silja AB
Tel: 08-666 34 29, www.tallinksilja.se