Matts Gottfarb ny försäljningsdirektör för Tallink Silja AB.

Matts Gottfarb har utsetts till ny försäljningsdirektör för Tallink Silja AB i Skandinavien och tillträdde tjänsten den 11 april 2016.

-       Vi är mycket glada att hälsa Matts Gottfarb välkommen till sin nya tjänst inom Tallink Silja. Matts har en bred erfarenhet av företags- och konsumentförsäljning i olika former, strukturer och kanaler. Han är dessutom en rutinerad och skicklig ledare med ett utpräglat affärssinne samt är van att arbeta i en internationell miljö. Samtliga de erfarenheter och kvalifikationer vilka Matts besitter kommer att gynna oss i vår fortsatta utveckling och expansion på den skandinaviska marknaden, säger Marcus Risberg, VD för Tallink Silja AB.

Matts tillträdde tjänsten som försäljningsdirektör den 11 april 2016. Han har sedan 2012 arbetat som Head of Sales för eBay i Sverige. Tidigare har Matts varit verksam i TeliaSonera i olika roller, de sista åren som Sales Director Corporate.

-       Jag ser otroligt mycket fram emot min nya tjänst som försäljningsdirektör. Tallink Silja är ett mycket fint företag som erbjuder konsumenter och företag fantastiska upplevelser. Det är med stor glädje jag ser fram emot att ytterligare stärka och utveckla affären tillsammans med Tallink Silja, säger Matts Gottfarb, nytillträdd försäljningsdirektör Tallink Silja AB.

Marcus Risberg

Tallink Silja AB