New Orleans och Mardi Gras ombord på Silja Line

Nu startar livets karneval ombord på Silja Lines fartyg. Från den djupa södern New Orleans kommer karnevalens magi á la Mardi Gras att leverera heta rytmer, sköna smakupplevelser och färgsprakande shower ombord.

Den omåttligt populära Mardi Gras är en karneval fylld av musik, parader, smakrik mat, spänning och en enda stor fest i New Orleans. Människorna bär lila, grönt och guld och är utsmyckade med masker och långa pärlhalsband. Nu förflyttas denna enorma gatufest ombord på Silja Lines fartyg under två månader.

-          Det här är en riktigt rolig folkfest och vi är glada att kunna erbjuda Mardi Gras ombord på våra Siljafartyg. Det är en fest för hela familjen, stora som små och vi tror att det här temat kommer bli mycket uppskattat bland våra resenärer, säger Ats Joorits, vice VD på Tallink Silja AB.

New Orleans är världskänt för sin mat och det inhemska köket är karaktäristiskt i sina smaker. Under århundraden har det New Orleanska köket utvecklats genom sammanslagningar av lokala och internationella smaker. Det är en spännande kombination med influenser från det franska, spanska, italienska, afrikanska, kinesiska och kubanska köket.

Menyerna som serveras ombord har tagits fram tillsammans med Silja Symphonys svensk-amerikanske kock Sebastian Swales. Det serveras bland annat Rockefeller; örtgratinerade ostron, crabcake, cajunkryddad blåbärsglaserad fläskfilé, rostad ananassalsa, pecanpaj och brödpudding New Orleans. Känslan av karneval blir extra märkbar då middagsgästerna får lyssna på livemusik under middagen i äkta jazz/swing style.

Tallink Silja AB
Janis Pavuls

E-post: janis.pavuls@tallinksilja.com
www.tallinksilja.se