Nyrenoverade Silja Galaxy tillbaka i trafik

Kryssningsfartyget Silja Galaxy har under drygt en veckas tid genomgått en renovering och sattes igår åter i trafik på linjen Stockholm – Åbo. Ombord på fartyget kommer det bland annat att öppna en ny restaurang – Tavoláta Ristorante Italiano. Restaurangkonceptet, tidigare känt från Helsingforslinjen, har blivit omåttligt populärt bland Silja Lines resenärer.

Silja Galaxy sattes igår åter i trafik på linjen Stockholm – Åbo efter en tio dagar lång dockningsperiod, under vilken fartyget även firade 10-års jubileum. Östersjöns bästa nöjeskvarter kan snart stoltsera med en alldeles egen Tavoláta Ristorante Italiano då restaurangen ersätter den tidigare restaurangen Bistro Alex. Förutom den ordinarie à la carte menyn kommer den populära italienska restaurangen även att servera pizza av hög kvalité, som bakas i en genuin pizza ugn. Den nya restaurangen är ritad av den finska arkitektbyrån Aprocos och arkitekten Heikki Mattila. Tavoláta Ristorante Italiano planeras öppna den 13 maj.

Eftersom Tavoláta Ristorante Italiano är mycket omtyckt bland våra passagerare är vi väldigt glada över att restaurangkonceptet växer och även öppnar på Silja Galaxy. Tavoláta restaurangen ombord på Galaxy kommer att skilja sig något från Tavoláta på Helsingforslinjen då det även kommer att serveras pizza av hög kvalité, säger Janis Pavuls, marknads- och kommunikationsdirektör på Tallink Silja AB.

I skrivande stund genomgår även fisk- och skaldjursrestaurangen Happy Lobster ett ansiktslyft gällande både interiör och disposition, utformat av arkitektbyrå Aprocos och arkitekt Heikki Mattila. Bland annat kommer skaldjurdisken placeras i mitten av restaurangen och glaspartier infogas mellan Happy Lobster och Tavoláta. Restaurangen planeras öppna i slutet av maj.

Utöver redan nämnda restaurang uppdateringar har även bäddkapaciteten utökats med 107 bäddplatser, dans- och showrestaurangen har fått ett nytt dansgolv och butikerna har försetts med ny inredning.

Janis Pavuls

Tallink Silja AB