Östersjöns största Gaykryssning - Gaynight on Galaxy

Torsdag den 26 februari 2009 är det dags för en av de största gaykryssningarna ombord på Östersjöns hetaste partybåt Galaxy.

Club KAK arrangerar i samarbete med Tallink Silja en fartfylld och het 23- timmars kryssning i sann partyanda. Ombord utlovas artistuppträdanden, happenings och en rad överraskningar.
80-tals ikonen Ankie Bagger med kända dansare från Dr Alban, liksom en av de mest folkkära artisterna Sandra Dahlberg, som slog igenom i Fame Factory, står på scen. Dessutom kommer DJs och artister från Sponsor Club Connection att bjuda på härlig partystämning. Dragshowartisterna Wadgirls och fantastiska showdansare kommer att mingla runt på båten och showa. Räkna med galna upptåg under hela vällen.

- Vi är oerhört glada över att så många redan bokat biljett till årets stora gaykryssning.
Vi vill tacka Tallink Silja för att de som koncern visat sitt stöd för HBT-publiken samt att de valt att ställa sig bakom detta arrangemang som kan komma att betyda mycket för oss som lever inom HBTsamhället i Sverige, säger Daniel Larsson, grundare av Club KAK och initiativtagare till gaykryssningen.

- Vi ser verkligen fram emot denna Östersjöns största gaykryssning. Vi har sedan tidigare samarbetat med HBT grupper och kände redan när vi ställde ut på Pridefestivalen i Stockholm i fjol ett starkt intresse för ett sådant evenemang. Galaxy är som skapt för detta. Det stora utbudet av barer och dansgolv ger den perfekta inramningen för partyliv och glamour, säger Ats Joorits, Försäljnings- och marknadsdirektör, samt vice VD på Tallink Silja AB.

Gaynight on Galaxy blir en helt oförglömlig kryssning med mycket mingel, party och gemenskap med folk från hela Sverige ombord på Galaxy. Båten avgår från Stockholm den 26 februari 2009 kl. 19:15. Åldersgräns är 18 år.

För biljettbokning: www.tallinksilja.se eller Tallink Silja Kundservice tel. 08 - 22 21 40
Mer information finns på: www.clubkak.se eller www.tallinksilja.com/sv/cruises/special/

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Daniel Larsson, Club KAK Ats Joorits, Tallink Silja AB
Tel. 0737 151190 Tel. 073 978 60 17