Silja Europa tillbaka i ordinarie trafik på lördag

M/S Silja Europa har lämnat skeppsvarvet i Gdansk och är på väg till sin hemmahamn i Åbo. Silja Europa återgår i ordinarie linjetrafik mellan Åbo och Stockholm lördag kväll.

Europas reparations- och underhållsarbeten avslutades den 17 december och har godkänts av klassningssällskapet. Fartyget har lämnat skeppsvarvet i Gdansk och anländer till Åbo imorgon lördag vid lunchtid. Silja Europa återgår i ordinarie trafik på linjen Åbo – Stockholm med dagliga avgångar från Åbo klockan 20.15 och från Stockholm klockan 07.10. Silja Europa genomgick reparationsarbeten på grund av tekniskt fel på styrbords roderaxel som nu har ersatts med ny. Anledningen till skadan är ännu under utredning. Under reparationstiden ersattes Silja Europa av rederiets nyaste fartyg Baltic Queen på linjen Åbo – Stockholm. Baltic Queen har sin sista avgång från Åbo ikväll den 18 december och avreser därefter till Tallinn den 19 december. Baltic Queen återgår till sin ordinarie linje Stockholm – Tallinn med första avgång från Tallinn den 20 december klockan 18.00 AS Tallink Grupp tackar alla berörda passagerare för visad förståelse samt samtliga anställda på Silja Europa och Baltic Queen för väl utfört arbete. För ytterligare upplysningar, vänligen kontakta Luulea Lääne AS Tallink Grupp Kommunikationsdirektör Mob: +372 5521296 E-mail: luulea.laane@tallink.ee www.tallink.com