Silja Line ordnar bröllopskryssning 11.11.11

Report this content

Fredag den 11 november 2011 (11.11.11) ordnar Silja Line en speciell bröllopskryssning ombord på Silja Symphony från Helsingfors till Stockholm. Erbjudandet om bröllopskryssningen visade sig vara otroligt populärt. På mindre än ett dygn blev alla 11 utannonserade platser fullbokade. Silja Line ordnade en liknande kryssning i juni förra året. Då vigdes åtta par ombord på Silja Serenade samma dag som det kungliga bröllopet ägde rum i Stockholm.

Silja Lines erbjudande om bröllopskryssning 11.11.11 utannonserades i somras och blev otroligt populärt. På mindre än ett dygn tog rederiet emot anmälningar från mer än hundra par som alla ville ordna sitt bröllop på ett av Silja Lines moderna fartyg. De första 11 anmälda paren fick förmånen att kunna fira denna stora dag i livet till havs.

I Silja Lines bröllopspaket ingår bl.a. vigsel förrättad av en präst, bröllopstårta och en flaska mousserande vin till hytten. Dessutom får brudparet presentkort på ytterligare en romantisk kryssning. Vigseln sker inom Finlands territorialvatten och förrättas av prästen Jarmo Karjalainen.

– Datumet 11.11.2011 är lätt att komma ihåg, så det är säkert många par som förlovar sig eller säger ja till varandra just denna dag. Dagen blir ännu mera oförglömlig om man upplever den ute till havs, tror Jan Wickström, intendent på Silja Symphony.

Detta håller även Riitta och Kaj Mustalahti, ett av paren som vigdes i fjol, med om: – Vi valde en bröllopskryssning till havs för att vi ville koncentrera oss på själva feststämningen i stället för på arrangemangen. Servering, orkester och program fanns färdigt på bröllopskryssningen och i det stora hela överträffade arrangemangen ombord alla våra förväntningar! Mitt i kryssningsyran upplevde vi att vi fick fira ett bröllop som kändes privat tillsammans med våra närmaste och som bonus fick vi dessutom ett tvådagars bröllop, summerar paret.

Bröllopskryssningen som ordnades förra sommaren var en stor framgång och sammanlagt åtta par vigdes ombord på Silja Serenade på kvällen den 18.6.2010, samma dag som Sveriges kronprinsessa Victoria och Daniel Westling gifte sig.

Heidi Back                                                                       Janis Pavuls
Tallink Silja (Finland)                                                        Tallink Silja AB
Tel. +358 41 544 4445,                                                   Tel. 08 – 666 34 29
E-mail: heidi.back@tallinksilja.com                                    E-mail: janis.pavuls@tallinksilja.com