Stjärnspäckad underhållning på Tallink Silja

Tallink Silja gör den största satsningen någonsin på underhållning ombord. Under hösten och vintern kommer över 60 artister, partyband, fartfyllda shower och kända DJ:s att gästa fartygen. GalaJul – ett samarbete mellan Silja Line och Julgalan är vinterns absoluta höjdpunkt på Östersjön.

Hösten och vintern närmar sig och Tallink Silja står redo för en händelserik period med extra mycket underhållning. En av de största nyheterna för i år är GalaJul – ett samarbete mellan Silja Line och Julgalan.

Det här är en unik satsning och vi är väldigt stolta och glada för det här samarbetet. Det är oerhört mäktigt att flytta en hel arenashow ombord på vårt fartyg Silja Galaxy, säger Vala Esfahanian, Entertainment & Event Manager på Tallink Silja.

GalaJul innebär 23 timmar ombord med julunderhållning och glittrande julshower. Några av Sveriges mest folkkära partyband, bland andra Arvingarna, Scotts och Date kommer tillsammans med kända artister dagligen leverera en två timmar lång galaföreställning. På scen står bland andra Robin Stjernberg, Brolle, Patrik Isaksson, Andreas Johnson, Molly Sandén och Lagaylia Frazier.

Vi har ett gediget startfält med artister och GalaJul är så mycket mer än traditionell julmat. Några av Sveriges mest folkkära artister och partyband kommer bjuda på en häftig julunderhållning, säger Vala.

Utöver GalaJul ligger fokus på Party Weekends, Rock the Boat och Klubb Galaxy – tre stora underhållningskoncept som bokstavligen kommer få Östersjön att gunga. Varje helg ombord på Silja Galaxy är det Party Weekends som gäller då artister som Boney M, Eric Gadd och Shirley Clamp står för musik och underhållning. En gång i månaden tar Rock the Boat över Tallinn- och Rigalinjerna och levererar rockklassiker och på utvalda onsdagar kastar Östersjöns enda dansgolv med 18-årsgräns loss – en återkommande klassikser och favorit bland alla festglada människor.

Fler artister som underhåller ombord under hösten och vintern är: Erik Segerstedt, Dead by April, Markoolio, Charlotte Perrelli, Broken Door, David Lindgren, Louise Hoffsten, Velvet, Da Buzz, Linda Prichard, Anne-Lie Rydé, De Vet Du, Nordman, Linda Bengtzing, Roger Pontare, med flera.

Janis Pavuls
Kommunikationschef, Tallink Silja AB.
E-post: janis.pavuls@tallinksilja.com

Vala Esfahanian, Entertainment & Event Manager på Tallink Silja