Tallink lanserar thailändsk restaurang i Tallinn

I början av 2017 är det premiär för Tallinks senaste tillskott - thailändska restaurangen NOK NOK. Förutom restaurangen, erbjuds matlagningskurser och även en matbutik som säljer asiatiska råvaror.
- Våra gäster kan förvänta sig en mysig restaurang med smakfull inredning och högkvalitativ mat med genuina thailändska smaker. Matlagningskurserna riktar sig till matglada deltagare och butiken som erbjuder färska, asiatiska ingredienser är ett härligt tillskott till verksamheten, säger Andres Poljakov, projektledare för NOK NOK.

Det är fortfarande en hel del som ska färdigställas innan det är dags för lansering av restaurangen. Målet är att premiären ska äga rum i början på 2017. Inspirationen till NOK NOK kommer från Enn Pant, ordförande i Tallinks styrelse, samt Thailands honorärkonsul i Estland.

Namnet NOK NOK kommer, inte helt otippat, från det thailändska språket och kan översättas på svenska till flera fåglar eller en flock av fåglar. Restaurangens logotyp är i skepnad av två ugglor, något som återspeglar ugglorna som återfinns på restaurangens byggnad. Restaurangen finns på adressen Vana-Posti 7, i Gamla stan i Tallinn.

Tiotusentals passagerare och gäster serveras varje dag på de 60 restauranger och caféer ombord på AS Tallink Grupps fartyg och fem restauranger som finns inom hotellkedjan Tallink Hotels.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andres Poljakov, Projektledare NOK NOK
E-mail: andres.poljakov@tallink.ee