Tallink och Silja Line firar kungligt bröllop och livets goda

Njut av livet! Det är Tallinks och Silja Lines uppmaning när det kungliga bröllopet mellan kronprinsessan Victoria och Daniel Westling står för dörren. ”Celebrate” är rubriken för sommarens stora firande på Östersjön. Fira bröllopsdagar, födelsedagar, vännerna, kollegorna, sommaren.  Fira livet och njut! är budskapet från Tallink Silja denna sommar.

Som officiell samarbetspartner till evenemanget LOVE Stockholm 2010 som pågår mellan den 6 och 19 juni ställer sig Tallink Silja bakom budskapet om att fira kärleken och livets höjdpunkter lite extra denna sommar i anslutning till det kungliga bröllopet. Därför bjuds det på extra mycket romans och livsnjutning ombord på Tallinks och Silja Lines fartyg.

Den 18 juni avgår en unik bröllopskryssning från Helsingfors till Stockholm. På Silja Serenade finns då sju par som kommer att vigas ombord och fira en härlig bröllopsfest ute till havs. De nygifta liksom övriga kryssningsgäster anländer till Stockholm på den kungliga bröllopsdagen med all den pompa och ståt som kommer att prägla Stockholm den 19 juni. Silja Serenades avgång från Stockholm denna dag har senarelagts två timmar för att kryssningsgästerna ska kunna ta del av firandet i staden fullt ut. Ombord kommer även flaggor att delas ut till alla som vill vara med och fira det kungliga bröllopet i land.

Under Celebrate kampanjen erbjuds det särskilda romantikpaket ombord på Tallinks och Silja Lines fartyg med specialpris på lyxhytter, härligt mousserande vin, jordgubbar och mycket annat av livets goda som förgyller tillvaron. Restaurangerna ombord serverar specialrätter och även klassisk prinsesstårta och särskilda Celebrationcocktails för att högtidighålla det stundande bröllopet.

Förutom gastronomiskt förhöjande upplevelser i Celebration anda bjuds det även på skönhetsdagar ombord. På Tallinks linjer från Stockholm till Tallinn och Riga erbjuds särskild skönhetsvård i form av nack- och axelmassage, manikyr, make up och hårstyling för att höja livsnjutningsfaktorn ytterligare några steg.

I Taxfreebutikerna har utbudet breddats med bland annat speciella bröllopspraliner, muggar, tallrikar och andra souvenirprodukter som marknadsförs under varumärket
LOVE Stockholm 2010. Välkommen ombord till en sommar värd att minnas!

Mer upplysningar om Celebrate och sommarens specialpaket: www.tallinksilja.se;
LOVE Stockholm 2010: www.lovestockholm2010.se

Tallink Silja AB